Inters stjärna Diego Milito: "Det är inte samma sak utan Jose Mourinho"


Diego Milito tycker att det var mycket bättre när Jose Mourinho tränade Inter.
Diego Milito

Den argentinska stjärnan, Diego Milito, har inte varit i en så bra form efter att den portugisiska tränaren Jose Mourinho lämnade Inter för att träna Real Madrid istället. Och 31-åringen har medgett att han saknar "The Special One".

Milito hade en underbar tid med Mourinho och det var han som avgjorde Champions League finalen på Santiago Bernabeu, som Inter vann med 2-0. Både målen gjordes av argentinaren.

Men nu verkar det som om Milito har förlorat "det" med Rafael Benitez som tränare. Han har endast gjort två mål på nio matcher och kämpar med att återfå sin bästa form.

Nu har anfallaren avslöjat att hans liv är inte densamma utan Mourinho som tränare för Internazional.

"Det är inte lätt att prata om Jose Mourinho för att jag har en stor tillgivenhet och beundran för honom, han är speciell" sa Milito till Sic Noticias och FCInternews.it.

"Jag kommer ihåg en match mot Cagliari, vi håll på att förlora och han pratade med mig. Efteråt gjorde jag två mål på andra halvlek och vi vann."

"Efter att ha haft honom som min tränare förra året och vunnit allting, vilket var mycket svårt, måste vi anpassa oss till den nya tränaren."

Kommentarer

omran

2010-11-27 - 14:50:23
milito kan inte du komma till real madrid eller

CR7

2010-11-28 - 09:15:04
aldrig milito till real

Skriv en kommentar