Jose Mourinho: "Vi blev inte förnedrade av Barcelona - det var endast en förlust!"


Real Madrids tränare Jose Mourinho insisterade på att hans spelare blev inte utklassade av Barcelona igår kväll.
Jose Mourinho

Under gårdagens El Clasico match lyckades Barcelona göra fem mål på Camp Nou, men trots detta hävdade den portugisiska tränaren Jose Mourinho att Real Madrid kämpade och gjorde framsteg trots förlusten.

"Ett lag spelade på högsta nivån, medan det andra laget spelade väldigt dåligt" sa han. "Det är en förlust, ingen förnedring."

"De två målen vi gav de (under första halvlek) var nästan löjliga. Jag såg matchen. Jag försökte ändra saker och det blev ganska bra, men då gjorde de mål igen och det fanns inget som jag kunde göra - matchen var förlorad."

Gårdagens match ledde till att Real Madrid föll ner i tabellen till andra plats, och El Clasico var spanjorernas första förlust denna säsong.

"Förra veckan hade vi en poäng mer än Barcelona och idag ligger vi under med två poäng."

"Som jag alltid har sagt, Barca är en färdig artikel, medan Madrid har fortfarande en lång väg att gå."

Kommentarer

Mr Fred

2010-11-30 - 17:16:16
Aldrig sett dom spela så dåligt.

Anonym

2010-11-30 - 17:28:04
Jag tror att de flesta är överrens om att Mou fortfarande är en grym tränare och att man inte kan skylla förlusten enbart på honom. Vi kommer igen!

realmadrid:)<3

2010-11-30 - 17:31:26
Asså real skämmde fan ut sig!!

ok om någon lag vinner med 1-0,2-0,-3-0 så är det ju¨inte så farligt, men ni förlorade ju med 5-0 hallå ni är ju världens bästa lag, kom igen!

fy på er real,ni gjorde så att ALLA realmadrid-fans blev nersäknta allså då menar jag de skämmdes ( ifl jag!, jag skämms över att jag litade på er och trode att ni skulle vinna det här)



MAN SKA ALDRIG GE UPP PÅ EN SÅN VIKLTIG match, vilket ni gjorde,

-det va väl inte så bra?

JAG SKÄMMMMMMMMMMMMMMMMSSSSSSSS,

ETT TIPS: GE ALDRIG UPP,KÄMPAR MAN SÅ HAR MAN INGET ATT FÖRLORA!!

Anonym

2010-11-30 - 17:32:04

Anonym

2010-11-30 - 17:52:01
lol alla barca fans skratta åt oss idag ja skäms hoppas real tar tillbaka sin vrdighet med en utklassning mot valencia

Anonym

2010-11-30 - 17:52:36
lol alla barca fans skratta åt oss idag ja skäms hoppas real tar tillbaka sin vrdighet med en utklassning mot valencia

Ronaldo<3

2010-11-30 - 18:19:52
själv måste man ge 85 kr till en kompis man har slagit vad med. skämdes så jävla mycket i skolan idag. tom. min lärare mobbade mig

Gumkowski

2010-11-30 - 19:38:10
"Postat av: realmadrid:)<3

Asså real skämmde fan ut sig!!

ok om någon lag vinner med 1-0,2-0,-3-0 så är det ju¨inte så farligt, men ni förlorade ju med 5-0 hallå ni är ju världens bästa lag, kom igen!

fy på er real,ni gjorde så att ALLA realmadrid-fans blev nersäknta allså då menar jag de skämmdes ( ifl jag!, jag skämms över att jag litade på er och trode att ni skulle vinna det här)



MAN SKA ALDRIG GE UPP PÅ EN SÅN VIKLTIG match, vilket ni gjorde,

-det va väl inte så bra?

JAG SKÄMMMMMMMMMMMMMMMMSSSSSSSS,

ETT TIPS: GE ALDRIG UPP,KÄMPAR MAN SÅ HAR MAN INGET ATT FÖRLORA!!"



Du ska inte säga "ni Real förlorade" för jag vet att när Real vinner säger du "vi vann". Antigen säger du att VI förlorade eller att DOM vann.

Plus, ok vi kämpade inte som vi brukade men man kan inte vinna varje match.

Jag kämms för dig. Om du skämms för att Real förlorade är det lika bra för dig att byta lag.

Stötta laget i med och motgång!

HALA MADRID!!!

madridista

2010-11-30 - 23:24:47
assåå mou fattar du inte att detta handlar inte bara om 3 poäng utan el clasico e mkt mer än så och då ska man inte förlora speciell inte med 5-0

jag kommer alltid vara madridista men jag hatar och bli mobbad mera

1.real -barca 2-6

2.barca-real 3-0

3.arkolcon-real 4-0 (tror jag)

4.real-lyon 1-1

5. barca -real 5-0

på dom här matcherna vlev jag mest mobbad

Mes que un club

2010-12-01 - 17:46:13
Den här killen(Jose) försöker bara skydda sig själv. "Jag gjorde lite ändringar och då blev det bra sedan gjorde dem mål igen och det fanns inget jag kunde göra" Låter som om allt var spelarnas fel. Många snackar om hur Mou försöker dra medias uppmärksamhet till sig(enligt mig vill han bara skryta en massa) innan matcherna, för att spelarna ska "kunna fokusera på matchen". Det är nu han ska dra till sig uppmärksamheten och kanske till och med ta på sig hela skulden(en av många skillnader mellan honom och Guardiola). Av alla de goda sakerna som har skett i Barcelona sedan Guardiola kom, så har han aldrig tagit åt sig äran utan bara tagit på sig skulden för det som gått dåligt(t.ex Inter förra året). Det tycker jag är stort.

Mourinho var inte värdig att träna Barcelona vare sig då han var inom klubben eller efter Chealsea-tiden och han är inte heller värdig att träna Real Madrid. Hoppas att dem i Madrid också inser detta och ger honom kicken. Han är en skam för fotbollen. Killen inser inte vilket betydelse dem här 2 lagen har. Real är inte chealsea, porto eller inter, senor Mourinho.

Skriv en kommentar