Real Madrid legenden Hugo Sanchez: "Jag vill träna Real Madrid under min tränarkarriär"


Real Madrid legenden Hugo Sanchez skulle vilja träna Real Madrid.
Hugo Sanchez

Den förra Mexico och Real Madrid anfallaren Hugo Sanchez har medgett att han har en stor önskan att träna Los Merengues någon gång under sin tränarkarriär. 52-åringen har inte tränat något lag sedan han lämnade Almeria i december år 2009, men Sanchez är fortfarande full av ambition.

"Jag har precis flyttat tillbaka till Madrid efter att ha lämnat Almeria. Min avsikt är att fortsätta vara tränare i Spanien" sa Sanchez till fifa.com.

"Liksom mina fotbollsdagar, började jag med framgång i Mexico, sedan var jag landslagstränare och nu är jag i Europa."

"Jag skulle vilja stanna i La Liga, men jag skulle inte tackat nej till att träna ett lag utomlands. Jag väntar på ett intressant erbjudande, men om inget jobb i Europa kommer detta år, kommer jag överväga att åka tillbaka till Amerika."

"Att träna Real Madrid är en dröm för varje spelare eller tränare. Det gick i uppfyllelse för mig när jag var en spelare och jag skulle älska att göra samma sak som tränare."

"Jag kommer inte sluta tills jag har varit tränare för Los Merengus. Men jag är en tålmodig man, jag känner mig fortfarande som en ung tränare och jag har tid att tänka på möjligheten."

Kommentarer

D.S

2010-11-08 - 20:58:49
Hugo Sanchez - KUNG!!!!!!!!!!!!!!

Skriv en kommentar