Spelarbetyg: AC Milan VS. Real Madrid

Vilken match det var igår! En av mina drömmar är att aldrig se Real Madrid förlora en enda match under en hel säsong, och när Milan gjorde 2 mål igår, krossades nästan den drömmen. Men när Pedro Leon kom in och gjorde mål i den 93:e minuten blev jag så överlycklig och glad för spanjorens skull! Bra spelat Real Madrid!Real Madrid (AC Milan - Real Madrid)

S P E L A R B E T Y G

Iker Casillas: Han var väl okej och gjorde vad han kunde. Men om han var lite mer beredd, eller rättare sagt "vaken" skulle vi kanske ha vunnit matchen igår. Dessutom tyckte jag inte att han skulle gå fram till Inzaghi när italienaren sprang med bollen, eftersom det var så han lyckades göra mål. Men annars räddade han oss vid andra tillfällen. Betyg: 5

Sergio Ramos:
Mycket bättre än förra matchen! Han hindrade flera spelare, som bland annat Ronaldinho och Zlatan Ibrahimovic att göra mål. Han verkar återfå sin bästa form, och han kämpade riktigt mycket igår. Betyg: 7

Ricardo Carvalho:
En av Real Madrids bästa försvarare men igår hade han det lite svårt att försvara lika bra som han brukar göra. Han kunde ha gjort liiiite bättre ifrån sig när Milan gjorde sitt andra mål, men annars var han bra. Betyg: 6

Pepe: Stackars Pepe.. Han hade förmodligen en dålig dag igår. Det var säkert inte trevligt för honom, samt för fansen att se Milan göra mål på grund av honom. Jag är säker på att han menade gott, men istället blev det det motsatta. En ganska misslyckad kväll för Pepe. Dock måste jag säga att vid vissa tillfällen var han riktigt grym. Betyg: 4,5

Marcelo: Hm.. Han var inte lika bra som han brukar vara, men han lyckades hindra Pato att göra mål. Dock ville jag se lite mer motivation från honom. Han var inte en av de bästa spelarna igår, men han gjorde sitt jobb och hjälpte laget. Betyg: 6

Xabi Alonso:
Vilka chanser han hade igår! Han är en av världens bästa mittfältare måste jag säga och de där två chanserna han hade kunde ha blivit mål. Han kämpar, hjälper laget och gör sitt bästa under varje match. Betyg: 8

Sami Khedira: Han blir bara bättre och bättre efter varje match. Imponerar väldigt mycket och gör sitt bästa för lagets skull. Han är absolut ingen självisk spelare och jag är säker på att han kommer bli stor inom några år. Det var en bra match för Khedira. Betyg: 6,5

Mesut Özil: En helt okej match för Özil, dock var det inte hans bästa match. Var inte lika "synlig" som han brukar vara men under de tillfällen man såg honom, såg man att han kämpade och ville hjälpa laget. Han blev inte frustrerad under andra halvlek då Milan ledde med 2 - 1, utan var helt lugn. Han gjorde fina passningar och hade kontroll på bollen. Betyg: 6

Angel di Maria: Igår visade Di Maria att han inte är en självsik spelare, som vissa påstår. Han visade att han är en bra lagkamrat som vill lagets bästa. Han gjorde en otroligt fin passning till Gonzalo Higuain som satte in den i mål. Han hade chansen att göra mål vid vissa tillfällen under första halvlek, dock var han inte lika "bra" under andra halvlek. Betyg: 8

Cristiano Ronaldo: Han fortsätter och fortsätter att bevisa att han är en bra lagkamrat. Dock syndes han inte till lika ofta under andra halvlek. Däremot hade han en ganska bra första havlek, men efter att han blev tacklad var han mindre farlig för Milan. Betyg: 6,5

Gonzalo Higuain: Han spelade mycket bättre igår än vad han har gjort tidigare under denna säsong. Förr tvekade jag om han var kapabel att spela lika bra mot de större klubbarna så som han gjorde mot de lite mindre svåra lagen. Men igår bevisade han att han kan spela bra mot vilket lag som helst, bara att han ibland har dåliga dagar.. Dessutom måste man ju gratulera honom för att ha gjort det 700:e målet. Grattis Higuain! ;) Betyg: 8

Karim Benzema: Ytterligare en bra match för Benzema, trots att han fick endast några minuters speltid. Han gjorde en FANTASTISK passning till Pedro Leon, viilket resulterade till att det blev en oavgjord match. Betyg: 7

Pedro Leon: Vilket mål han gjorde igår! Tack vare honom fick vi åtminstone ett poäng och slapp förlora matchen. Dock spelade han för få minuter för att få ett jätte bra betyg. Betyg: 7

Raul Albiol
spelade för få minuter för att bedömmas.

Kommentarer

realmadriid

2010-11-04 - 19:03:05
håller med:)

Ronaldo<3

2010-11-04 - 19:13:11
hur fasiken kan higuain få så jävla mkt. higuain var matchens sämsta spelare och ronaldo fick för lite

Benjamin

2010-11-04 - 20:42:18
HOPPAS INTE DET ÄR SÅHÄR



HIGUAIN I FORM

REAL URFORM

HOPPAS VERKLIGEN INTE

Anonym

2010-11-04 - 21:25:52
700:E MÅL????????????

Anonym

2010-11-04 - 22:35:28
i alla tider för real madrid i CL

;=)

2010-11-04 - 22:39:55
benz ska ha mer för fan!

Itian

2010-11-04 - 22:41:39
det kändes som ödet eftersom alla våra stora målskyttar genom tiden gjorde 100:e målet osv och där kom vår moderna framtida målskytt higuain som gjorde 700:e målet :D

dastan

2010-11-04 - 23:20:05
C.RONALOD ASSÅ HAN ÄR HUR BRA SÅM HELST JAG TIJCKER ATT HAN ÄR VÄRDENS BÄSTA FOTBOLLSSPLARE

dastan

2010-11-04 - 23:22:04
C.RONALOD ASSÅ HAN ÄR HUR BRA SÅM HELST JAG TIJCKER ATT HAN ÄR VÄRDENS BÄSTA FOTBOLLSSPLARE

Ashkan

2010-11-05 - 01:44:16
Ronaldo var ganska bra igår! men det som förvärade allt var den där filmningen. inte bra CR

Touchen

2010-11-05 - 11:21:18
Kheldira, Alonso och Marcelo tycker jag va de bästa under matchen, förvånad över hur du bedömmer.

2-2 målet gjorde min kväll för jag satt med massa Milanistas och jag fick sista ordet :) haha!

SR4

2010-11-05 - 18:52:27
Jag har också en dröm om att Los Blancos ska vinna varenda match. En match jag särskilt kommer ihåg från förra året är matchen mot Sevilla. Sevilla hade ett övertag med 2 mål, sedan gjorde Cristiano Ronaldo ett mål. På en hörna gjorde SERGIO RAM0S mål! Sen efter en retur som Gonzalo Higuaín hade nickat, gjorde Rafael van der Vaart mål. Jag var glad i en hel vecka! :D

Skriv en kommentar