Thiago Silva: "Jag kunde ha spelat för Real Madrid eller Inter, men jag föredrog Milan"


Milans försvarare har avvisat erbjudanden från stora klubbar, som Real Madrid och Inter, på grund av hans idoler, Alessandro Nesta och Paolo Maldini.
Thiago Silva

Den brasilianska försvararen Thiago Silva avvisade Real Madrid och Inter för att spela för AC Milan efter att ha blivit övertygad av sin idol, Paolo Maldini.

Brassen har haft en fantastisk säsong med italienarna, och hans fotbollsutveckling fortsätter att växa, tack vare hans legendariska förebilder.

"Real Madrid? Det är sant. Det var min fru som sa nej till Madrid. Hon föredrar Milan än Madrid" sa han till Il Corriere dello Sport.

"Jag gillar också Milan, likaså gör min son. Det var också andra alternativ. Innan Milan, var Inter intresserade, men då lyssnade jag inte på någon och då anslöt jag mig till Milan."

Silva är en av Rossoneris viktigaste försvarare och han hoppas kunna stanna hos italienarna för evigt.

"Jag hoppas att jag stannar så länge som möjligt. Jag skulle inte ha problem med att spela tills jag är 40, som Maldini" sa brassen.

"Jag är skyldig Maldini och Sandro (Nesta). De har varit exeptionella med mig. Att spela med Nesta gör mig bättre."

"När det gäller Maldini, har han alltid varit min förebild."

Kommentarer

Anonym

2010-11-19 - 19:51:32
Vad dum thiago silva är om jag var han skulle jag gå till real madrid dom är ändå bättre än Milan :)



HALA MADRID<333333333

Real the first

2010-11-19 - 20:49:33
Han ville stanna i ett förlorande lag:)

DG

2010-11-19 - 21:09:55
han kunde lika gärna sagt:

Shoppingen är bättre i Milano och jag vill låta min fru shoppa samtidigt som jag spelar in lite pengar.

Skriv en kommentar