Underbarnet Suso: "Jag valde Liverpool istället för Real Madrid och Barcelona"


Det spanska underbarnet Suso har avslöjat att han valde Liverpool istället för Real Madrid och Barcelona.
Suso

Det 17-åringa underbarnet, Suso, har nyligen undertecknat sitt första proffesionella kontrakt med den engelska klubben, Liverpool, efter att skrivit under en överenskommelse, som kommer hålla kvar honom i Anfield till 2013.

Men Suso erkände idag att de spanska storklubbarna, Real Madrid och Barcelona, visade sitt intresse för honom innan Liverpool gav sig in i jakten.

"Jag fick erbjudanden från Barcelona och Real Madrid" sa Suso till klubbens officiella hemsida.

"Jag var nära att underteckna för Real Madrid, men dagen innan ringde telefonen och Rafael Benitez pratade med mig. Han övertygade mig att Liverpool var den rätta klubben för mig och efter det ändrade jag på mina planer."

"Jag har alltid gillat Premier League mer än La Liga och jag bestämde mig för att det skulle vara bättre för mig om jag kom hit - trots det engelska vädret."

"Jag kommer ihåg när jag såg Champions League finalen år 2005 då Liverpool besegrade AC Milan. Det var en fantastisk final och efter det gillade jag idén att spela för detta lag" avslutade spanjoren.

Kommentarer

Anonym

2010-11-25 - 17:41:47
Dumt val!!!!!

Skriv en kommentar