Den förra Real Madrid stjärnan, Ronaldo, kommer avsluta sin karriär i slutet av år 2011


En av Real Madrids Galaticos kommer sluta med fotbollen i slutet av nästa år.
Ronaldo Luis Nazario de Lima

Den förra Real Madrid och Barcelona stjärnan, Ronaldo (Luís Nazário de Lima), säger att han kommer lägga skorna i hyllan i slutet av nästa år.

Ronaldo har återupplevt sin karriär med den brasilianska klubben Corinthians.

"Jag tänker på att spela till slutet av 2011 i december, sedan kommer jag avsluta min karriär. Jag kommer avsluta den här i Corinthians" sa Ronaldo.

"Detta år har varit mycket komplicerat för mig, på grund av skadorna. Jag behöver återfå ömheten och kärleken som Corinthians hjälpe mig med. Att spela ett år till kommer vara svårt för min kropp, men jag måste göra det för fansens skull."

Kommentarer

Alex severin

2010-10-02 - 17:26:51
Världens bästa fotbollspelare någonsin! <3

Itian

2010-10-02 - 17:41:10
Hoppas på en bra avslutning och hyllning :)

Anonym

2010-10-02 - 20:15:38
- själv hörde man att han skulle lägga fotbollsskorna på hyllan detta år.. men men där ser man!

Skriv en kommentar