Jose Mourinho: "Vi är inte världens bästa lag än för att vi slog Deportivo"


Real Madrids tränare, Jose Mourinho, har disskuterat både sin roll som tränare och lagets La Liga vinst mot Deportivo.
Jose Mourinho

Efter 6 - 1 segern mot Deportiva La Coruna, pratade Jose Mourinho om en hel del saker. Men något som väckte intresset hos median var om han kan träna ett lag i Spanien.

"Om ni har tvekan om en tränare som har vunnit vad jag har gjort, så måste ni förklara för mig vad för kvalitéer en tränare måste ha för att ha rätten att jobba i ert land."

"Ni måste berätta det för mig, om jag hade vunnit tre Champions League och sju liga titlar, skulle det vara godkänt? Jag har vunnit två Champions League och sex liga titlar, räcker detta för att jobba här? Om det räcker, vad bra. Jag kommer fortsätta med mitt jobb."

Efter detta började han prata om gårdagens match, då Real Madrid vann med 6 - 1. Cristiano Ronaldo gjorde första målet på 4:e minuten, samt det sista målet. Gonzalo Higuain gjorde ett mål, även Mesut Özil gjorde ett mål (hans första mål för Real Madrid), samt Angel di Maria. Ett av målen var självmål.

"Vi är inte världens bästa lag än för att vi slog Depor med 6-1" förklarade Mourinho. "Vi är fortfarande under uppbyggnad och varken applåderna eller fansen får mig att tänka att vårt jobb är över."

"Vi kommer fortsätta jobba. Jag är väldigt lugn. Vi har mycket att göra och mycket att jobba på. Jag har förtroende för laget."

Skriv en kommentar