Juan Carlos Perez: "Min livsdröm har blivit verklighet"


Efter att ha blivit inkallad tre gånger av Jose Mourinho, fick Juan Carlos äntligen chansen att spela.
Juan Carlos Perez Lopez

Juan Carlos Perez
gjorde sin officiella Real Madrid debut igår kväll mot Deportivo, och blev den första "canterano" som gjorde sin debutmatch under Jose Mourinho. Yttern kom in på 78 minuten och ersatte Angel di Maria.

Efter matchen, disskuterade 20 åringen gårdagens match. Han sa att Mourinho frågade honom om han var rädd precis innan han blev utsänd, och spanjoren svarade "nej". Dessutom sa Marcelo och Cristiano Ronaldo (som spelade nära honom) att inte vara rädd och att han bara skulle göra sitt jobb.

När han tog steget in till Bernabeu planen sa Juan Carlos att han blev väldigt känslosam över hur delaktig publiken var i spelet, och hur mycket de hejade på Los Blancos.

Dessutom sa han: "Min livsdröm har blivit verklighet. När jag var liten, sa jag till min pappa att jag kommer spela här. Jag är säker på att min far är lycklig nu... Jag känner mig väldigt glad just nu, jag gjorde mitt jobb och det gick ganska bra för mig."

Juan Carlos avslöjade också att efter matchen, kom Iker Casillas fram till honom och sa att han hade jobbat bra och hjälpte laget.

Han passade också på att säga: "Mourinho kan fortsätta räkna med mig om han vill, om inte, kommer jag gå tillbaka till mitt lag, nämnligen Castilla."

Skriv en kommentar