Karim Benzema är överlycklig: "Jag är väldigt glad över att ha gjort mål för mitt landslag"


Karim Benzema är överlycklig över att ha gjort matchens enda mål mot Bosnien.
Karim Benzema

Karim Benzema
har aldrig vairt lika inspirerad som han är nu efter att ha gjort mål för Frankrike i matchen mot Bosnien.

"Vi spelade mycket mer avslappnande än vi vad vi gjorde i fredags mot Vitryssland. När vi mötte dem kunde vi inte ens vinna när vi spelade på hemmaplan. Det var en annorlunda situation mot Bosnien och jag gjorde det enda målet, vilket ledde till en seger."

"Jag vet att det är en stor press och att dessa matcher är stora. Jag försöker hjälpa de lite yngre spelarna som troligen inte kommer få spela på grund av all press. Det här är en lång process. Jag är 22 år gammal och det är mycket som jag måste göra för att få en framgångsrik karriär med det franska landslget."

"Jag ville så gärna återvända till Frankrike efter att ha missar VM. Jag är väldigt glad över att ha gjort mål. Alla väntade på att se vad Frankrike och jag hade att erbjuda. Detta är mitt viktigaste målet för mitt land."

Kommentarer

Real the first

2010-09-09 - 18:39:52
Gör lite mål i Real oxå!

Skriv en kommentar