Arsenals tränare Arsene Wenger: "Barcelona har verkligen haft vissa fördelar"


Arsenals tränare Arsene Wenger håller med om att Barcelona filmade en hel del i onsdags, men han tror inte att den katalanska klubben blev favoriserade av domaren.
Arsene Wenger

Arsenal
s tränare Arsene Wenger medger att Barcelonas spelare filmar på planen, men han tror inte att det fanns en konspiration där UEFA favoriserade katalanerna.

När Wenger fick frågan om vad han tyckte om Jose Mourinhos attack på Barcelona i veckan, sa han: "Det är svårt för mig att kommentera det eftersom vi var inblandade i en liknande situation. Jag vägrar att tro på det, eftersom när jag gör det är det omöjligt att lyckas. Denna säsong har de (Barcelona) verkligen haft vissa fördelar, men jag tror att de var oavsiktliga."

"När en tränare kommer ut från en sådan stor match, och man är missnöjd, måste man acceptera att man ibland går lite för långt, men jag vägrar att tro på att det är, låt oss säga, ett manus bakom etappen och att Barcelona är favoriserade."

"Jag tycker att de överreagerade, säkerligen, men för närvarande spelar de den bästa fotbollen i Europa och man måste ge dem kredit för det."

Kommentarer

Anonym

2011-04-29 - 18:42:51
wenger är sur för att han åkte på deng mot barca 3 gånger på 4 år. Det största fördelen barca har är messi.

Skriv en kommentar