Cristiano Ronaldo: "Jag vill spela finalen på Wembley mot Manchester United"


Den portugisiska anfallaren medger att han hade sex fantastiska år i England innan han flyttade till Spanien, och sa även att han skulle älska att möta sitt förra lag i Champions League finalen.
Cristiano Ronaldo (Real Madrid och Manchester United)

Real Madrid
s portugisiska anfallare Cristiano Ronaldo har medgett att han skulle älska att spela mot sitt förra lag, Manchester United, i Champions League finalen nästa månad.

Old Trafford klubben har gått vidare från kvartsfinalen efter att ha slagit ut Chelsea, och i semifinalen kommer de att möta den tyska klubben Schalke. Även Real Madrid tog sig vidare till semifinalen, och kommer att möta att möta Barcelona i den kommande rundan.

"Jag vill spela mot Manchester United" sa Ronaldo till The Daily Telegraph. "Om du frågade mig om jag vill spela för Real Madrid mot Manchester United i finalen på Wembley, skulle jag självklart vilja det."

"Det skulle göra mig väldigt, väldigt glad. Jag har fortfarande många vänner där, minnen, och jag skulle älska att det hände. Jag hade sex fantastiska år där."

När 26-åringen blev tillfrågad om de två kommande matcherna mot Barcelona i semifinalen, sa han: "Det är långt kvar till semifinalen. Jag gillar inte ordet hämnd. För tillfället, är vi (Real Madrid och Barcelona) de bästa lagen i världen."

Kommentarer

rohid cristiano ronaldo

2011-04-28 - 21:40:48
Jag gillar dig som fan Ronaldo min dröm är att träffa dig.

vart än lag du går i gillar jag den laget jag gilla Manchester när du gick där nu gillar jag Real bara för att du går där.

Jag vill att du ska gå i Barcelona.

Skriv en kommentar