Cristiano Ronaldo: "Real Madrid är en en utav världens bästa klubbar"


Den förra Manchester United stjärnan Cristiano Ronaldo säger att Real Madrid är världens bästa lag, vilket betyder att de inte ska i tre år vara utan titlar.
Cristiano Ronaldo

För att få igång "El Clasico känslan" har den 26-årige stjärnan Cristiano Ronaldo sagt att Real Madrid är världens bästa lag.

Den förra Manchester United stjärnan är ute efter att besegra Barcelona. Hittills har anfallaren gjort 28 mål för Jose Mourinhos Real Madrid, och han är ute efter att göra flera mål till.

"Vi är en en utav världens bästa klubbar och jag kan inte tänka mig att Real Madrid inte vinner någonting på två eller tre år" sa Ronaldo till Il Corriere dello Sport.

Los Blancos kommer att spela fyra El Clasicos på endast tre veckor, en på lördag i La Liga, nästa vecka kommer ännu en El Clasico att spelas i Copa del Rey finalen och de två andra spelas i Champions League. Detta betyder att presset är igång, men Ronaldo är inte alls orolig.

"Jag är inte orolig, faktum är att jag är entuastisk. Detta är tillfället då du kan vinna allting, eller sluta med ingenting" fortsatte stjärnan. "Jag vill alltid göra mål och spela bra för att hjälpa laget."

Skriv en kommentar