Emmanuel Adebayor: "Jag gjorde två mål, vi vann med 4-0, alla är glada nu"


Real Madrids tvåmålsskytt Emmanuel Adebayor var glad över att se en stående ovation från fansen efter att ha gjort matchens två första mål.
Emmanuel Adebayor

Real Madrid
s togolesiska anfallare Emmanuel Adebayor är glad över att ha gjort två mål mot Champions League motståndarna Tottenham Hotspur i gårdagens kvartsfinal.

Den 27-årige spelaren, som endast är på lån i Real Madrid, hjälpte Los Blancos att vinna den första matchen av 4-0 vinsten.

"Jag är väldigt glad och väldigt lycklig med spelet vi spelade. Vi visade en personlighet, vi visade en karaktär" sa Adebayor till Sky Sports. "Kanske gillar jag att spela mot Tottenham. Jag hade två chanser att göra två mål, och mitt rekord mot dem förbättras."

Målgöraren fortsatte med att avslöja att tränaren Jose Mourinho frågade honom om hur det gick för spelaren i de tidigare matcherna han spelade mot Tottenham.

"Mourinho kom till mig för några dagar sedan för att fråga hur många mål jag hade gjort mot dem" förklarade anfallaren. "Jag sa att jag inte visste, jag kom inte ihåg, och han sa 'kanske kommer du att göra fler mål på tisdag'. Då svarade jag 'ja varför inte?".

Efter att ha blivit utbytt under andra halvlek fick spelaren en stående ovation från hemmafansen, och han medgav att mottagningen och presentationen har varit en stor uppsving för hans självförtroende.

"När jag gjorde mål ikväll (igår) ville jag se fansen heja mer, och stötta mer. Idag (igår) var de fantastiska, och för självförtroendet är det väldigt bra."

"Jag gjorde två mål, vi vann med 4-0, alla är glada nu. Nu ska vi hem, skratta och fortsätta att vara fokuserade."

Skriv en kommentar