Gareth Bale kan tänka sig att flytta till Spanien: "Jag inte är rädd för att lämna mitt land"

Tottenhams superstjärna Gareth Bale kan tänka sig att flytta till ev av Spaniens största klubbar i framtiden.
Gareth Bale
Tottenham
s stjärnförsvarare/mittfältare Gareth Bale kan inte avvisa en flytt till Spanien i framtiden.

När den walesiska spelaren pratade med den spanska sporttidningen AS, medgav backen att hans lagkamrater i Spurs brukar reta honom med transferhistorier där de sammankopplar honom med Real Madrid och Barcelona.

"Jag försöker att inte tänka på det" sa Bale och log. "Mina lagkamrater skojar om min framtid väldigt mycket, men jag tänker inte på det så mycket."

"Jag spelar mitt livs bästa fotboll i Tottenham. Men det ni inte vet om mig, är att jag inte är rädd för att lämna mitt land. Om det finns en stor möjlighet för mig (att flytta) måste det genomgranskas noga."

"Om jag lämnar Premier League, lär mig ett nytt språk, lär känna nya människor och lever i ett annat land, kommer jag att växa som person."

"Det är inte många brittiska spelare som lämnar eftersom vår liga är stark. Men Spanien har ju Messi och Ronaldo".