Gonzalo Higuain är glad över att få spela igen: "Jag längtade till att återvända"


Gonzalo Higuain, som nyligen återvända från sin ryggskada, säger att han var glad över att få spela igen igår, trots att man förlorade mot Sporting Gijon.
Gonzalo Higuain

Den argentinska anfallaren Gonzalo Higuain var glad över att återvända till Real Madrid trots att Los Blancos förlorade med 1-0 mot Sporting Gijon.

Den 23-årige spelaren har inte spelat fotboll på ett tag eftersom han opererade sin rygg. Man trodde att Higuain inte skulle återvända till planen denna säsong, men lyckligtvis återhämtade han sig fortare än förväntat.

"Jag ville komma tillbaka för att hjälpa laget att vinna och vara glada igen. Vi fick inte resultatet vi ville ha. Jag längtade till att återvända och jag är väldigt glad över det. Det är synd att vi förlorade tre poäng här" sa Higuain till den spanska Goal.com.

"Det var en väldigt stor möjlighet för oss att minska poängskillnaden med två poäng, men nu har Barcelona inte lika mycket press på sig. Det är fortfarande matematiskt sätt möjligt (att vinna ligan), men nu måste vi tänka på matchen mot Tottenham."

"Jag är redo att spela med Benzema. Förhoppningsvis kan jag spela mer nu med stora matcher framför oss. För min del var det viktigaste att jag fick några minuter. Fysiskt, kände jag ingen smärta."

Kommentarer

RMA

2011-04-03 - 14:49:02
Hoppas Higuain och Benzema kan göra nya Raul och Van Nistelroy paret;)

Higuainista

2011-04-03 - 19:10:33
Det kan dem inte.

Benzema is so jealous of my sweety. He is arrogant to, so that wouldn't work.



Gonzi och Ronaldo skulle göra ett mycket bättre par, då de båda är bättre än Benzema, både individuellt och i par.

Skriv en kommentar