Jose Mourinho: "Barcelona är ett bra lag, men jag vet inte om de är bäst"


Jose Mourinho pratade med median idag och sa att Barcelona inte är världens bästa lag genom tiderna.
Jose Mourinho

Jose Mourinho
har sagt att Barcelona inte är världens bästa lag, men han förväntar sig en tuff match mot katalanerna när Real Madrid kommer att välkomna rivalerna till Santiago Bernabeu stadion imorgon.

Den portugisiska tränaren, som vann Champions League titeln förra året, eliminerade Barcelona i semifinalen. Och nu säger han att det inte finns några favoriter på onsdagens CL match.

"Varje match är en annan historia. Det är fortfarande samma (situation) som när vi inte vann cupfinalen. Cuptävlingar är alltid olika. Men vi är lugna. Det är en Champions League semifinal och vi kommer inte att påverkas av det som hände förr."

Den förra Inter och Chelsea tränaren blev sedan tillfrågad om det nuvarande Barcelona laget är det bästa genom tiderna, och han sa: "Jag vet inte om de är bäst, de är ett bra lag, men jag vet inte om de är bäst."

"Det finns inga favoriter. Inget resultat efter matchen kommer att få oss att känna oss trygga i andra matchen. Vi är inte beroende, men vi vill gå hela vägen. Det finns inga favoriter, exakt samma sak med Schalke - Manchester United matchen."

För några dagar sedan sa Guardiola att Mourinho skulle bli glad om det var en portugis domare som dömde morgondagens match.

"Jag vill inte att misstag ska vara till vår fördel, men jag hoppas att både lagen kommer att vara glada efter matchen. Men det är inte möjligt för Pep att vara glad. Detta är första gången jag ser någon tränare kritisera domaren innan matchen. När jag klagar på domarna gör jag det ärligt. Vi måste spela på en maximal nivå. Det handlar inte om domaren."

Kommentarer

Madridista

2011-04-27 - 15:15:52
Guardiola: "Mourinho är en förbannad ledare."

Skriv en kommentar