José Mourinho: "Guardiola och Barcelona borde skämmas. Skandal!"


José Mourinho var inte nöjd med gårdagens "skandal" mot FC Barcelona.
José Mourinho

Real Madrid
s tränare José Mourinho har utsett Barcelonas senaste Champions League vinst som "pinsam".

Mourinho sade: "Barcelona är ett bra lag på och utanför planen, men att vinna på det sättet lämnar inte samma smak".

"Jag har redan vunnit två Champions Leagues, och jag vann dom på planen, med två lag som inte var Barcelona. Jag vann med Porto, ett litet lag från en svagare liga. Och jag vann en annan med Inter, (med) svett och hårt arbete".

"Josep Guardiola är en fantastisk fotbollstränare, men den Champions League som han vann var pinsam på grund av vad som hände på Stamford Bridge - det var en skandal".

"Och om han vinner detta år, kommer han att vinna efter en skandal på Bernabéu. Låt oss hoppas att han får chansen att vinna en ren Champions League (i framtiden), utan skandaler".

"Guardiola förtjänar att vinna en Champions League (på ett) normalt (sätt). Det är vad jag önskar eftersom han är väldigt bra tränare som jag respekterar som person för hans fantastiska behandlig efter fyra år med honom".

"Jag respekterar honom mycket som tränare och person, jag hoppas att han en dag vinner en ren Champions League, utan händelser bakom det".

Kommentarer

kung mou

2011-04-28 - 16:33:42
äntligen nån som ställer sig upp och säger sanningen klock rent av mou. men för de kommer han väl bli avstängd sanningen kommer alltid

Anonym

2011-04-28 - 17:42:27
Dålig förlorare Mou prata som en man!

Skriv en kommentar