Rekord och citat efter och under matchen mot Athletic Bilbao


Kaká och Cristiano Ronaldo lyckades göra rekord, medan José Mourinho valde att hylla Real Madrid.

Jose Mourinho
JOSE MOURINHO:
"Jag är förberedd. Ju mer press det finns, desto starkare är jag. I Portugal säger vi 'ju större skeppet är, desto starkare är stormen'. Lyckligtvis för mig, har jag alltid varit i stora skepp. FC Porto var ett stort skepp i Portugal, Chelsea var också ett stort skepp i England och Inter var ett enormt skepp i Italien. Nu är jag i Real Madrid, vilket är det största skeppet på planeten."

Cristiano Ronaldo
CRISTIANO RONALDO:
Cristiano Ronaldo är tre mål ifrån att slå sitt officiella rekord under en säsong (Manchester United 07-08, 42 mål).

Cristiano Ronaldo är den första Real Madrid spelaren som har lyckats göra 39 mål under en säsong under de senaste 20 åren.

Ricardo Kaká
RICARDO KAKÁ:
Kaká är den tredje Real Madrid spelaren som nätar 2 straffar under en borta match i La Liga (efter Alfredo di Stefano och Butragueño).

"Dessa två målen var väldigt viktiga för mitt självförtroende."

Kommentarer

Ahmed8

2011-04-10 - 10:41:07
Mourinhos tal var ju guld!

marre

2011-04-10 - 10:44:57
ett stort plus te dig över ;)

Mr.Fred

2011-04-10 - 12:05:43
Tummen upp =D

Skriv en kommentar