Sami Khedira: "Jag kan försäkra er att min skada inte innebär slutet av säsongen för mig"


Real Madrids Sami Khedira säger att han kommer att göra allt för att återvända till planen så fort som möjligt och hans mål är att delta i Champions League finalen med Real Madrid - om Los Blancos besegrar Barcelona i semifinalen.
Sami Khedira

Real Madrid
s tyska mittfältare Sami Khedira har gjort klart för alla att hans säsong ännu inte är över och att han är ute efter att återvända till Champions League finalen, om Los Blancos lyckas att besegra Barcelona.

Den förra Stuttgart stjärnan lider av en muskelskada som han fick i Copa del Rey finalen, som Real Madrid vann med 1-0 mot katalanerna Barcelona. Efter att Khedira skadade sig hävdade rapporter att den 24-årige spelaren inte skulle återvända förrän nästa säsong.

"Jag kan försäkra er att min skada inte innebär slutet av säsongen för mig. Jag kommer att göra allt för att återvända så snabbt som möjligt" sa Khedira i sin officiella Facebook sida. "Jag vill vara redo om vi tar oss till Champions League finalen."

"Real Madrids läkare kommer att fortsätta jobba tillsammans med Dr. Muller-Wohlfart i München för att hantera min återhämtningsprocess. Vi måste vänta och se när jag kommer att vara i matchform igen."

Skriv en kommentar