Angel di Maria säger att Jose Mourinho spelade en viktig roll i hans framgång


Angel di Maria säger att det var tack vare tränaren Jose Mourinho som han hade en bra första säsong med Real Madrid.
Angel di Maria & Jose Mourinho

Real Madrid
s ytter Angel di Maria har sagt att Jose Mourinho har hjälpt honom att anpassa sig till portugisens spelstil och förbättra sig som en spelare.

Argentinaren hade en imponerande första säsong i den spanska huvudstadsklubben efter att ha lämnat Benfica, och han hävdar att det var tack vare den portugisiska tränaren som 23-åringen har blivit framgångsrik.

"Mourinho vill att vi ska vara aggressiva med och utan bollen, så jag var tvungen att justera mitt försvar för att göra det han vill" sa Di Maria till Marca.

"Det skiljer sig från när jag spelade för Benfica, och därför måste min mentalitet vara annorlunda. Jag visste att om jag ville spelare för Real Madrid, var jag tvungen att springa och leta efter chanser. Mourinho vill att vi jobbar med försvaret så att vi får utrymme att attackera. Jag kommer att försöka fortsätta att förbättra mig."

Kommentarer

Anonym

2011-08-28 - 09:09:32
d maria dribblar lite bättre än ronaldo

Skriv en kommentar