Arsenal kommer att använda pengarna de tjänar på Fabregas och Nasri på bl.a. Benzema


Man tror att Arsenal kommer att sälja Cesc Fabregas och Samir Nasri i sommar, och med pengarna som de tjänar på de två spelarna kommer Gunners att försöka signera bland annat Karim Benzema.
Karim Benzema

Arsenal
s tränare Arsene Wenger förväntas använda pengarna som han tjänar på Cesc Fabregas och Samir Nasri på att signera en ny anfallare.

Det har rapporterats att Cesc kommer förmodligen flytta till Barcelona för 35 miljoner pund, medan Nasri kommer att gå till Manchester City för 22 miljoner pund.

Den engelska tidningen The Guardian säger att pengarna som Wenger tjänar på de två spelarna (57 miljoner pund) kommer han att använda på Valencias ytter Juan Mata och Real Madrids anfallare Karim Benzema.

Kommentarer

Anonym

2011-08-11 - 13:35:06
Han är inte till salu

...

2011-08-11 - 13:46:36
säljer de honom kommer jag hata real forever

Anonym

2011-08-11 - 13:55:33
lycka till arsenal

Microdot

2011-08-11 - 15:28:39
Han borde verkligen inte säljas... tycker verkligen han bevisat sig värdig den vita tröjan nu på slutet!

WwE

2011-08-11 - 17:32:56
1. Det är ryckte för det är ingen stor tiding som har skrivit det



2.han är inte till salu!



3.han vill själv stanna

Experten

2011-08-11 - 22:38:27
har varit i spanien och kom tillbaks igår.

i Spanska tidningar står inget om detta men i Madrid vet man om intresset från arsenal som den senaste dagarna har ökat.

Men Benzema själv säger: Jag har förbättrats enormt i los blancos mycket tack vare Zidane och Mourino dem är som en i min Familj.

Jag kan lova att så länge Mourinho vill ha mig kvar finns det ingen tvekan att jag lämnar,Varför ska jag lämna en klubb jag ser som mitt dröm lag.

Detta säger han till tidningen Marca.

Madridista

2011-08-11 - 23:17:41
Jag tror Arsenal har förstått att han inte är till salu, och att Benz helst vill stanna hos oss.

Dessutom har han gett otroligt bra resultat på försäsongen och i säsongen så förväntar vi oss en världsanfallare som håller samma klass som Rooney, Etoo, Drogba m.m.

Han har kommit till sin stora form. Sammanfattar jag detta med några ord så blir det, inte till salu! :thumbup:

Skriv en kommentar