Cristiano Ronaldo: "Vi måste koncentrera oss på att vinna alla våra matcher"


Den portugisiska stjärnan Cristiano Ronaldo uppmanar sina lagkamrater att fortsätta spela som de gjorde mot Real Zaragoza för att vinna den spanska ligan.
Cristiano Ronaldo

Efter att ha gjort ett hattrick i säsongens La Liga premiär, var Real Madrids anfallare Cristiano Ronaldo mycket nöjd med sitt lags 6-0 vinst mot Real Zaragoza.

"Vi borde gratulera varandra eftersom vi spelade bra och kan åka hem lyckliga. Jag gjorde mina mål tack vare mina lagkamrater. De hjälpte mig, och i sin tur hjälpte jag dem. Det är så det är. Vi är ett verkligt lag och vi kommer att vinna La Liga om vi spelar på detta sätt" sa Ronaldo till Real Madrids officiella hemsida.

"Laget är det viktigaste. Jag kommer att försöka hjälpa med mål, men kollektiva ansträngningar är viktigare. Vi hade den bästa möjliga starten av säsongen och vi bör inte fokusera på vad andra gör. Vi måste koncentrera oss på att vinna alla våra matcher och tänka enbart på oss själva."

"Det är jätteviktigt för oss att Kaká mår bra eftersom vi är ett lag och vi alla måste vara i matchform. Vi kommer inte att nå någonting om vi inte håller ihop."

Skriv en kommentar