¡El Clasico Especial!

Real Madrid CF möter FC Barcelona på Santiago Bernabeu ikväll klockan 22:00. Matchen visas på TV4 Sport, men ni som ej har tillgång till denna kanal kan gå in på: MyP2P, FromSportCom, ATDHE och Rojadirecta för att se dagens El Clasico.



Under de två senaste El Clasicon som har spelats anser jag att Real Madrid har blivit orättvist behandlade. Den allra sista matchen (Champions League, Semifinal 2) må ha varit okej, men matchen innan det (Champions League, Semifinal 1) var absolut inte så som jag föreställde mig den.

Bråk, filmningar, bråk, filmningar, bråk, filmningar är nästan en sammanfattning av hur just den matchen såg ut.
Bråk

Angående Pepes röda kort sa Dani Alves: "De kallade mig för en filmare. Både jag och han (Pepe) vet hur hårt han slog mig. Jag har dock inget sår eller något värre att visa.. Om man lyssnar på ljudet i tv:n kan man höra effekterna av hans slag. Om han hade brutit mitt ben kanske folk hade slutat prata... Det är bara lögner. Real har bra spelare, men de oroade sig mer över domarna."

Dock har Real Madrid lyckats vinna en utav de fyra senaste matcherna rättvist (till skillnad från vissa andra..).
Celebrating Celebrating

Varför Real Madrid är favoriter att vinna?
Japp, ni läste rätt. Real Madrid är favoriter att vinna dagens El Clasico, och den största anledningen till det beror förmodligen på att den spanska huvudstadsklubben spelar på hemmaplan.

Men det finns flera anledningar till det. En utav de är att Real Madrid har signerat "större" spelare. Spelare som är intressanta, som alla frågar sig vad de kan göra på planen. Barcelonas största värvning är förmodligen Alexis Sanhez, medan Real Madrid har signerat intressanta spelare som Fabio Coentrão, Raphaël Varane, Nuri Sahin och Jose Maria Callejon. Men tror ni att dessa nyförvärv (förutom den skadade Nuri Sahin då) kommer att spela ikväll?



REAL MADRIDS SPELARE VS BARCELONAS SPELARE
Vilket lag har bäst målvakt, bästa mittfältare, bästa anfallare och bästa försvarare? Nu kommer jag att skriva vad jag tycker, och ni får gärna göra samma sak (i kommentarsfältet).

Iker Casillas eller Victor Valdes: Att Iker Casillas är Spaniens förstahandsmålvakt medan Victor Valdes är det spanska landslagets tredjehandsmålvakt säger det mesta. Självklart är Casillas bättre än Valdes!

Sergio Ramos eller Dani Alves: En sak som Dani Alves kan, men som inte Ramos har visat än så länge, är att filma. När vi däremot pratar om de två spelarnas färdigheter anser jag att Ramos är en aning bättre än brassen.

Ricardo Carvalho eller Eric Abidal: Det är faktiskt svårt med tanke på att båda spelarna har presterat så bra under den senaste tiden. Men efter att ha tänkt till anser jag att Carvalho är den bästa utav de två med tanke på att portugisen har visat att han kan spela på toppnivå i flera ligor.

Pepe eller Gerard Pique: Pepe, utan tvekan.. Portugisen kan spela i flera positioner och prestera briljant. En bättre mittback kan man inte hitta.

Marcelo eller Adriano: Marcelo på grund av samma anledning som jag anser att Pepe är bättre än Pique. Förutom att försvara kan brassen även attackera.

Xabi Alonso eller Xavi: Alonso är en viktig spelare för Real Madrid, men inte lika viktig som Xavi är för Barcelona. Enligt min åsikt är Xavi för närvarande den bästa defensiva mittfältaren.

Sami Khedira eller Sergio Busuqets: Khedira spelar väldigt bra på El Clasico mötena, vilket har förvånat mig faktiskt. Sergio Busquets må vara talangfull, men hans fula spel förstör hans fotbollsfärdigheter. Sami Khedira är bättre än Busquets - enligt min åsikt.

Mesut Özil eller Andres Iniesta: Özil är Real Madrids framtid och lika viktig är Iniesta för Barcelona. Men den som har visat sig vara bättre än den ena är Andres Iniesta. Dock tror jag att Özil kommer att vara bättre än spanjoren i framtiden.

Angel di Maria eller Seydou Keita: Det här är svårt, eftersom båda spelarna har visat sig vara riktigt bra spelare. Men med tanke på att Keita är mer erfaren röstar jag på honom.

Karim Benzema eller David Villa: Förr ansåg jag att det var väldigt jämt mellan dessa två spelare, men nu tycker jag att den ena har förbättrat sig medan den andra ligger på samma nivå som tidigare. Fransmannen Karim Benzema har bevisat att han är på väg uppåt.

Cristiano Ronaldo eller Lionel Messi: Min åsikt har ej ändrats, utan snarare blivit starkare. Enligt mig är Cristiano Ronaldo världens bästa spelare för tillfället på grund av att portugisen har visat att han kan spela i flera lag och att han kan klara sig ensam om det så krävs. Lionel Messi har varken spelat i ett annat lag än Barcelona och inte heller bevisat att han kan klara sig utan Xavi och Iniesta. Kolla bara hur det går för honom i det argentinska landslaget.

Återstående Real Madrid spelare: Adan, Jesús, Kaká, Jose Maria Callejon, Gonzalo Higuain, Fabio Coentrao, Raphael Varane, Raul Albiol och Alvaro Arbeloa. (nio spelare)

Återstående Barcelona spelare: Sanchez, Pedro, Pinto, Mascherano, Fontas, Montoya, Dos Santos, Muniesa, Thiago, Maxwell, Pedro och Afellay. (tolv spelare)

Dessa Real Madrid spelare tror jag kommer att starta kvällens match: Iker Casillas, Sergio Ramos, Pepe, Carvalho, Marcelo, Alonso, Khedira, Fabio Coentrão, Mesut Özil, Cristiano Ronaldo och Karim Benzema.

Dessa Real Madrid spelare tror jag kommer att hoppa in under matchens gång:
Angel di Maria, Kaká och antingen Alvaro Arbeloa (istället för den nyligen skadade Sergio Ramos) eller Raphael Varane.

Vilka spelare tror ni kommer att starta kvällens El Clasico, och vilka kommer att bytas in/bytas ut?

Kommentarer

Anonym

2011-08-14 - 16:20:59
Bra skriver & bra startelva men tror faktiskt på denna

Casillas

Ramos, Varane, Carvalho, Marcelo

Pepe, Alonso, Özil

Di Maria, Benzema, Ronaldo



Nu får vi hoppas att det blir en ren match! :thumbup:

WwE

2011-08-14 - 16:40:46
Guardiola sa att barca har inte tränat mycket och pique är inte spelklar än och sånt, Kanshe så tror att barca förlorar :-) många andra barca fans säger att barca ska inte kämpa och sånt... stämmer det ?

Anonym

2011-08-14 - 16:41:45
Real madrid

Casillas

Ramos, Carvalho, Coentrao, Marcelo

Pepe

Khedira, Alonso

Özil, Benzema, Ronaldo



Özil ut & Kaká in 45 minuten

Carvalho ut & Varane in i 60 minuten

Ramos ut & Arbeloa in i 70 minuten



Barcelona

Valdes

Alves Abidal Pique Maxwell

Xavi Iniesta Busquets

Sanchez Villa Messi



TIPS 3-0 Ronaldo, benzema och marcelo.

Anonym

2011-08-14 - 16:44:36
WwE barca fansens säger så bara för att dom vet att dom kommer förlora. hahah vilken dålig bortförklaring! :thumbdown:

Anonym

2011-08-14 - 16:47:20
ramos bättra än alves? carvalho bättre än abidal? är helt ute och cyklar min vän? Puyol är minst lika bra som Pepe, er starkaste back. När han är igång åtminstone..

Anonym

2011-08-14 - 16:52:35
carvalho kanske inte är bättre än abidal med pepe är defenitivt bättre än puyol. och förresten vart kom puyol ifrån? han kmr inte ens spela idag.

agron

2011-08-14 - 16:56:17
jag hoppas callejon startar

Anonym

2011-08-14 - 17:01:41
du är yr om du inte tycke att di maria är bättre keita

<>

2011-08-14 - 17:05:47
Casillas.

Ramos. Cavalho. Pepe. Marcelo.



Alonso.



Kaka. Ronaldo.



Özil.

Benz. Higuain.



Med den hära starlelvan så kommer vi vinna matchen lätt! Fast man vet aldrig. Fåse hur Mou ställer upp laget. Bara vi vinner! :-)

madriiista4life

2011-08-14 - 17:28:31
----------Casillas

Ramos-pepe-Carvalho-Marcelo

---------khedira-xabi------

-----------coentrao-----

--------özil----ronaldo---

----------benzema------- (4-2-1-2-1)

Anonym

2011-08-14 - 17:30:19
Jag tror att real vinner, tom min kompis som hejar på barca tror att real vinner idag

Agee

2011-08-14 - 17:32:31
jag tror något att real madrid kommer att starta så här:



Casillas

Ramos--Pepe--Carvalho--Marcelo



-------Alonso-----Conetraó----



Di Maria---Özil---C.Ronaldo---



-----------Benzema------------



ut:Coentraó- in: Khedira i 60 min

ut:Di Maria- in:Callejon ui 68 min

ut:Özil- in:Kaká i 75 min



Tips: 3-0 till Real Madrid, målskytt Benzema 2, Ronaldo



hala Madrid <3

Agee

2011-08-14 - 17:34:20
jag tror något att real madrid kommer att starta så här:



Casillas

Ramos--Pepe--Carvalho--Marcelo



-------Alonso-----Conetraó----



Di Maria---Özil---C.Ronaldo---



-----------Benzema------------



ut:Coentraó- in: Khedira i 60 min

ut: Di Maria- in:José Maria Callejon i 68 min

ut:Özil- in:Kaká i 75 min



Tips: 3-0 till Real Madrid, målskytt Benzema 2, Ronaldo



hala Madrid <3

Itian

2011-08-14 - 17:41:41
Bra skrivet, uppskattar det:-d HALA MADRID!:thumbup:

Madridista

2011-08-14 - 18:06:21
Casillas

Ramos(Varane 75')-Pepe-Carvalho-Marcelo

Alonso-Coentrao(Khedira 65')

Di Maria-Özil(Kaká 50')-C.Ronaldo

Benzema

Experten

2011-08-14 - 18:34:26
Realmadrid ser ut att kunna starta med 4-2-2-2 uppställning:

----------------Casillas----------------

Ramos------Pepe--------Carvalho,Varane?-Marcelo

------------Alonso------Coentrao--------

Ronaldo--------------------------Dimaria

------------Benzema--Higuain-------------

<3 Ser fram emot mötet får hoppas på fortsatt bra resultat mot Världens bästa lag om inte Realmadrid kan visa vilka som verkligen förtjänarar vara bäst.

Hoppas på en vänskapligare möte.

Anonym

2011-08-14 - 19:05:07
ASSÅ NI ÄR BAARN SLUTA SKÄM UT ER MED ERA STARTELVOR SNÄLLAAAA FINNS INTE EN ENDA CHANS I VÄRLDEN ATT VI BÖRJAR SOM NI HAR SKRIVIT. GUUUD VAD JAG HATAR SÅNNA REAL FANS SOM ER ÄVEN OM JAG SJÄLV HÅLLER PÅ REAL!!! HÖGST 10 ÄR NI ANNARS ,ÅSTE NI VA EFTERBLIVNA

Experten

2011-08-14 - 19:17:15
du får sluta gnälla själv e jag i 18 års åldern sedan får du lära dig att stava innan du klagar på andra.

Tråkigt med gnälliga fans gå över till Barca bet jag.

Experten

2011-08-14 - 19:21:32
du kanske redan är Barca fan om inte så får du bli det.

Ditt uppförande e precis likadan,vilken 10 åring kan hela Realmadrids trupp och kan ens kriva en formation ??

Finns knappt någon dessutom står det i texten att skriva vilken Formation man tror kommer användas så om detta gör dig ledsen snälla kolla inte då på kommentarerna så behöver vi inte se ditt gnäll.:thumbup::thumbup:

Filip

2011-08-14 - 19:31:41
Din film där med busquest som filmar med att ta bort handen och kolla vad som händer var mot Inter. Inte Real Madrid. Mitt tips: 2-0 Benzema och Ronaldo

RocketIMHO

2011-08-14 - 19:42:07
Det här två matcherna är det bästa tillfällena vi får att experimentera mot Barcelona, innan de riktigt viktiga matcherna kommer (Liga, CdR, CL). Därför tycker jag att man borde börja med Coentrão och se vad han kan göra för skillnad. Det är bra att han får erfarenhet mot Barca också. Dessutom tror jag han kan bidra med stabilitet till vårt spel. Di Maria blir en perfekt avbytare då han har mycket energi och Barcelona inte är i fysisk toppform och kommer att tröttna i slutet av matchen.

null

2011-08-14 - 19:52:43
Mitt tips: Real madrid 3-0

A-E-T

2011-08-14 - 19:54:21
Casillas > Valdes



Serigo Ramos < Dani Alves

Carvalho < Eric Abidal

Pepe < Pique

Marcelo > Adriano



Alonso < Xavi

Khedira > Busquets

Özil > Iniesta

Di Maria > Keita



Benzema > David Villa

Ronaldo < Messi



6 spelare för Real och 5 för Barcelona.

BaaBii

2011-08-14 - 19:55:40
Casillias

Ramos-carvalho-varane/albiol-Marcelo

Khedira-pepe- alonso

Özil-benzema- Ronaldo



Hala Madrid! <3

realmadrid

2011-08-14 - 21:10:56
det blir 3-1

Alan

2011-08-14 - 21:16:55
Vamos Madrid och alla här!

Skriv en kommentar