Jose Mourinho: "Jag vill inte att en ny spelare ska komma"


Jose Mourinho har avslöjat att han inte är ute efter att signera en ny spelare i sommar, utan han är nöjd med den nuvarande Real Madrid truppen.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho tror inte att Santiago Bernabeu klubben kommer att signera fler spelare i sommar. De spanska giganterna har signerat Hamit Altintop, Jose Maria Callejon, Fabio Coentrão, Nuri Sahin och Raphaël Varane än så länge, men Los Blancos har starkt kopplats med Santos stjärna Neymar.

Mourinho däremot har avslöjat att han är nöjd med truppen, och när han pratade i en presskonferens innan dagens Supercopa match mot Barcelona, sa han att han är säker på att de nuvarande spelarna har tillräckligt med kvalité för att vinna alla tävlingar säsongen 2011/2012.

"Vi har haft 26 träningspass och sju vänskapsmatcher" förklarade den portugisiska tränaren. "De 26 träningspassen och de sju vänskapsmatcherna spelades i en och en halv timme var. Vi har förberett oss inför säsongen på bästa möjliga sätt. Vi har precis förberett oss inför Supercupen, men även för hela säsongen."

"Jag vill inte att någon från den grundläggande gruppen ska gå och jag vill inte att en ny spelare ska komma. Vi tror på varandra. Truppen är liten, men vi har några spelare från Castilla som är mycket mognare än tidigare. Jag hoppas att jag når slutet av säsongen med denna grupp."

Sedan pratade den förra Chelsea och Inter tränaren om sitt Champions League straff, och sa: "Jag kan inte prata om Champions League eftersom jag är straffad. Vi alla vet att UEFA inte kan klassificeras som en normal demokratisk organ. De kunde inte minska det (straffet) mer eftersom det skulle bli en pinsam situation."

Däremot sa Mourinho att han inte kommer fortsätta vara tyst, och deklarerade: "Kommer jag att vara tystare denna säsong? Ingen kan tysta mig."

Skriv en kommentar