Jose Mourinho: "Med alla stenar som kastas mot mig kan man bygga ett monument"


Den portugisiska tränaren Jose Mourinho har svarat på kritiken som han har fått sedan han nöp Tito Vilanova förra veckan.
Jose Mourinho

Real Madrid
s 48-årige tränare Jose Mourinho har medgett att vara en tränare i La Liga och strida hårt mot Barcelona är tungt, men att sopa bort år av krig är otänkbart.

När Mourinho pratade med median innan kvällens La Liga premiär mot Zaragoza på La Romareda, sa Mourinho att behandlingen han har fått sedan konflikten med Barcelonas assisterande tränare Tito Vilanova känns som ett bombardemang.

RFEF (det spanska fotbollsförbundet) ser ut att straffa honom för händelsen som ägde rum i Supercupen förra veckan, men medan hans klubb försöker lugna ner spänningen, insisterar Mourinho på att konflikten i Spanien är mindre än jämlik och han har lovat att försvara det han anser är rätt.

"Allt detta är en del av spelet, av livet. Men jämfört med de andra ligorna som jag har tränat, verkar det som att det finns en kampanj emot mig" sa Mourinho till Marca.

"Det är en ojämn kamp. Med alla stenar som kastas mot mig kan man bygga ett monument. Men jag är lycklig här och jag har en känsla av att jag befinner mig på rätt plats. Jag skulle inte byta ut det mot någonting."

"Jag kanske har fel, men jag säger alltid vad jag tycker, vad jag känner, utan rädsla av konsekvensen. Jag borde ha levt för 100 år sedan."

När portugisen sedan pratade om rivalerna Barcelona, sa Mourinho att Pep Guardiolas lag har möjligheten att vinna genom ett dåligt spel utan att ge ett verkligt skäl.

"De (Barcelona) är ett lag som spelar i samma tävlingar (som oss). En sak som aldrig kommer att förändras är att de kommer alltid att vinna vare sig de spelar bra eller dåligt. Jag tror inte att det kommer att ändras."

Kommentarer

WWR

2011-08-28 - 16:04:34
Kan nån förklara vad han menar med sista stycket..

en sak kommer aldrig´att förändras de att kommer alltid att vinna vare sig de spelar bra eller dåligt jag tror inte de kommer ändras.....



vad i helvete menar han, menar han att barca vinner real hela tiden eller barca vinner alltid över andra lag?

Itian

2011-08-28 - 16:32:54
Han menar att Barcelona kommer alltid utmana Real Madrid om titlar i framtiden även om dom spelar dåligare.;-)

nalyd

2011-08-28 - 16:37:23
börjar inte matchen kl. 19.00:question::question:

nalyd

2011-08-28 - 16:38:13
han menar att barca alltid har domaren på sin sida

hehe

2011-08-28 - 16:49:45
nalyd har rätt:-d

Anonym

2011-08-28 - 16:50:00
Och att även om de (barca) spelar dåligt så kommer de ändå att vinna pga att de får så mycket hjälp av domarna osv..

Experten

2011-08-28 - 18:23:04
Zaragoza mot Reamadrid 19:55

MYP2P.EU är blockerad tyvärr men oroa er inte varsågod!! skriv denna adressen och det kommer fram (http://88.80.11.29) denna sidan har ip nummer som adress för att inte kunna bli blockerad smart va xD.

Startelvan har jag här:

htpp://www.marca.com/marcador/futbol/2011_12/primera/jornada_2/zar_rma/

startelvan kommer vara

------------------Casillas-------------------

Ramos---------Pepe-----Carvalho-------Marcelo

-------------Alonso----Coentrao--------------

Di maria-----------Özil-------------C.Ronaldo

------------------Benzema--------------------

HALA MADRID!!!!!

Skriv en kommentar