Jose Mourinho: "Vi spelar bättre än vi gjorde förra säsongen"


Den förra Inter och Chelsea tränaren, Jose Mourinho, säger att Real Madrid har förbättrats jättemycket och är bättre än förra året.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho hävdar att hans lag spelar bättre fotboll än förra säsongen och sa att han ser fram emot morgondagens La Liga match mot Real Zaragoza på bortaplan.

Den portugisiska tränaren såg sitt lag vinna alla sju försäsongsmatcher och har sedan försäsongen endast förlorat mot Barcelona i den andra matchen av Supercupen.

"I det spanska mästerskapet har man inte råd att förlora poäng" sa Mourinho i en presskonferens idag. "Första dagen av säsongen kan ha överraskningar och jag har varnat mina spelare om det."

"Jag föredrar att se på de positiva sakerna från försäsongen (än förlusten mot Barcelona i den spanska Supercupen) och jag har varit mycket nöjd med mitt lag - vi spelar bättre än vi gjorde förra säsongen."

Dock förväntar sig den portugisiska taktikern att Zaragoza kommer att vara tuffa motståndare imorgon, och sa: "Zaragoza är mycket organiserade; jag vet inte om de kommer att spela med fyra eller fem försvarare, men det kommer att vara jätte svårt att slå dem."

"De har en fantastisk atmosfär i stadion och det kommer att bli svårt, som det var förra året i vår första match, mot Mallorca."

Kommentarer

Anonym

2011-08-28 - 13:23:40
Hej, jag vill tacka dig som driver denna blogg. Tack för att du tar din tid och uppdaterar hela tiden, betyder mycket. Utan denna blogg kanske jag inte hade kunnat följa mitt favorit lag real madrid lika bra. Tack återigen, keep up the good work! :thumbup:

madriiista4life

2011-08-28 - 14:53:58
Näästan allt han skriver kommer upp på reals hemsida också, bara för dig att lära dig engelska ;) Men jag håller med dig, bloggägaren gör ett GRYMT jobb och lägger ner massvis med tid för det han gör, och det uppskattar Jag som fan :love:



Anonym

2011-08-28 - 20:34:29
Haha jag självklart, men det är lättare här om du försåt hur jag menar! :-d

Skriv en kommentar