Pep Guardiola: "I den första matchen var Real Madrid bättre"


De katalanska giganternas tränare, Pep Guardiola, säger att Real Madrid var bättre i söndags och kommer förmodligen vara bättre än Barcelona idag också.
Pep Guardiola

Barcelona
s tränare Pep Guardiola har medgett att Real Madrid är bättre förberedda inför den andra matchen av den spanska Supercupen än den katalanska klubben.

Den spanska taktikern medgav att efter söndagens match mellan Spaniens största klubbar var hans lag efter i förberedelserna inför kvällens El Clasico.

Guardiola säger att Real Madrid har en viss fördel inför den andra matchen och betonade att hans lag måste göra sitt bästa för att vinna titeln.

"I den första matchen var Real Madrid bättre. I dessa tre dagar har vi förbättrat några saker, men jag tror att de fortfarande är bättre" sa Guardiola i en presskonferens.

"Det är känslan jag har, men varje match är en historia. Om den andra matchen spelades efter två veckor skulle det ha blivit annorlunda. Vi måste spela bättre än vi gjorde på Santiago Bernabeu för att vinna Supercupen."

"Vi måste spela med den typ av hastighet vi inte kunde lägga in i vårt spel häromdagen. Tre dagar har fått och vi har tränat ganska bra."

Guardiola avslöjade även att klubbens nyaste signering, Cesc Fabregas, kommer att inkallas till truppen, men sa inte om han kommer att starta mot Real Madrid.

"Vi får se imorgon (idag, onsdag). Han har tränat väldigt bra, mycket själv, men också lite med laget. Han kommer definitivt inkluderas i truppen, men imorgon (idag) får vi se om han kommer att spela 90 minuter eller inte."

Kommentarer

Agee

2011-08-17 - 15:18:50
Pep dåligaste Guardiola, du försöker att säga fina ord osv så att vi Real Madrids fans ska älska dig, men nä du är våran Fiende.

du menar säkert inte att vi är bättre än er men du vill ba säga att ni inte är på form!!

dra åt helvete!!!!

Anonym

2011-08-17 - 15:51:43
Väldigt ödmjuk tränare

keveliino på youtube

2011-08-17 - 15:53:47
ay guardiola ay guardiola



que delgado se te ve



primero fueron las drogas



y hoy por chueca



se te ve !!



VI HATAR DIG ÄNDÅ!!

CF Real Madrid

2011-08-17 - 15:59:59
Fyfan vad jag skämms över vissa Real madrid fans. Sluta var som barn, jävla medgångssupportrar. Snacka moget, snacka fotboll som människor. Nej, man är inget Barca fan om man säger något positiv om dom. Men det heter respekt. Vilket Pep Guardiola länge har haft för Los Blancos. Jag gillar hur Guardiola uttrycker sig han är super trevlig. Saknar Pellegrini. Enligt min åsikt, så vill jag få bort Mourinho. Han skapar hat. Ni kollade säkert på fotboll för 1-2 år sedan (Vissa) men ni har ingen aning hur det var förr. Det var som storebror och lillebror. Så himla stor respekt. Man njöt över alla El Clasico. FAN VAD JAG SAKNAR RAUL. Raul är en sann legend för alla Madridsta. Tror ni C. Ronaldo eller Mourinho vill vår klubbs bästa? TROR NO DET? Dom är klubbh*ror bara att erkänna. Dom vill ta åt sig allting. Mourinho tänker inte "Jag vill detta för Real Madrid" Han tänker mer: "Jag vill ha en bra imagine mina titlar"



Och visa lite respekt. Messi, Iniesta, Pique och Pep Guardiola är några jag har stor respekt för. Pep Guardiola har i alla fall något som heter hjärta för sitt lag än Mourinho.. Mourinho var assist och tolk tränare mellan 1996-2000 för Barcelona. Han utbildade sig där. Han brukade förklara "hur mycket Barcelona betydde för honom" Han var Guardiolas vän, han kände Xavi och Puyol.



Så sluta försvara Ronaldo eller Mourinho. Det är inte värt det. Men Casillas eller Raul dom vill verkligen KLUBBENS bästa.



VAMOS REAL MADRID! Jag tror på dem idag, vi ska komma ut som vinnare!

JFT96

2011-08-17 - 16:14:28
Du ovanför mig vill jag bara säga ett par ord till:

SÅ JÄVLA KLOCKRENT!!!

Folk glömmer bort hur det var innan stora pengarna kom in i bilden, då spelare oftast spelade för kärleken till sporten eller främst kärleken till klubben. Spelare som: Raul, Casillas, Gerrard, Scholes, Puyol, Del Piero, Totti och Terry görs inte lika ofta. Man ser det mest hos Barca tyvärr som: Messi, Iniesta, Pique, Valdes och nu Fabregas. Dem är beredda att välja bort massa miljoner bara för att få reresentera Barca. Sen har vi spelare som Di Maria som säger jag spelade bra förra året så jag vill ha bättre lön.



Det är fucking REAL MADRID vi pratar om, du ska vara stolt och spela med ära om dem vill ha dig, du ska till och med spela för mindre lön bara du får representera RMCF!!!

Agee

2011-08-17 - 16:36:20
ingen spelare nu för tiden, spelar med hjärta för laget förutom dom som är över 30 år!!!

säg en spelare som spelar med hjärta för laget som är under 30 år ???

svar: Tack1!!!

ni måste tänka mer innan ni skriver!!!

CF Real Madrid

2011-08-17 - 16:36:45
Så sant, i framtiden hoppas jag Raul coachar Real Madrid Fan vad underbart. Higuain, Arbeloa, Alonso, Özil, Marcelo, Benzema får även stanna. Casillas borde bli sportchef. Vi borde använda akademin mera. Alvaro i framtiden. Det skulle verkligen visa kärlek.



Di Maria, Ronaldo, Mourinho, Khedira, Coentrao, Carvalho eller Pepe? tror ni dom vill spela för klubben. Som jag sa, vill ta åt sig all ära. Dom kan lika gärna dra. Jag åker hellre ner till division 3 än att alla spelare vill spela för pengar.

CF Real Madrid

2011-08-17 - 16:38:34
Iniesta? Fabregas som betala ca 40 miljoner kronor för att få gå till Barcelona. Casillas? Higuain? Pique? Som sagt finns många.

Agee

2011-08-17 - 16:54:56
Casillas är 30år för det första!

o det andra dom mesta spelarna som har spelat för en annan klubb spelar inte med hjärta för laget! fabregas vill känna mer pengar och få mer pokaler, han tror att barca kommer att vinna alla tre skiter i år också!!!



och den tredje är! du (FC Real Madrid) Alonso spelar inte med hjärta för laget. för bara kanske 1 månad sen skrev han att en flytt tillbaka till Liverpool skulle inte vara så dumt, han vill tillbaka till Liverpool!



som jag brukar alltid säga. (Tänk innan ni börjar skriva!!)

Real <3

2011-08-17 - 17:08:49
Marcelo spelar med hjärta!

Anonym

2011-08-17 - 17:15:26
när börjar matchen ikväll???:question:



Tacksam för svar:-):-|

Agee

2011-08-17 - 17:16:11
inte för att jag hatar spelarna jag säger så, men för att det är alla som spelar för pengar! ska nån av er eller asså oss jobba utan pengar eller ?

jag älskar varenda spelare som spelare i Real Madrid både i A-laget och castilla!

Agee

2011-08-17 - 17:17:04
som spelar i Real Madrid***

Agee

2011-08-17 - 17:18:23
Matchen börjar kl: 23:00 i Tv4 sport!! :)

<>

2011-08-17 - 17:20:23
Så jävla gött att dom visar matchen på en kanal som man har :D

Mc.Ain

2011-08-17 - 17:26:38
Märker ni vad ni säger? Förstår ni vad ni skriver? är ni riktiga Real-fan? Har ni hjärta för klubben? Svar:Nej. Idioter alla de här spelarna försöker kämpa för f*cking er och ni är så duma och skriver så bögiga saker!.



Vad har gått in i er? Kolla vad ni idioter blir när ni börjar snacka ski om Real Madrid.



De är brist på respekt.

Idag Real möter Barca och ni skriver sånhär saker? Vad är det med er?

Tror ni er tuffa? Tror ni REAL GÅR LÅNGT MED DE HÄR GREJERNA NI SKRIVER? TROR NI ATT NI GÅR LÅNGT MED DE HÄR GREJERNA NI SKRIVER?



Ronaldo och Mourinho är skit? Tänker på sig själva? Vad är det ni skriver?



Resten spelar inte med hjärta? De vill bra ha pengar? :thumbdown: Ni är inte riktiga Real fans.



Ni kan hellre gå och heja på Barcelona.



Inga riktiga fans asså man blir bara så upprörd.



P.S Matchen börjar 23:00

Agee

2011-08-17 - 17:30:29
Håller med Mc.Ain!



dom jobbar och spelar för att få pengar,som jag sa ska nån av oss jobba utan pengar!! ?

svar: nejjj!

ingen nu för tiden spelar utan pengar!



jag älskar varenda spelare som spelar för Real Madrid både i A-laget och castilla!

Anonym

2011-08-17 - 17:36:30
tack Agee och Mc.ain för att ni svara :love::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::-d:-d:-d:-d:-d:-d:-d:-):-):-):-);-);-);-);-):love::love::love::rolleyes::rolleyes::rolleyes::cool::cool::cool::cool::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Raul

2011-08-17 - 18:29:29
Ni där uppe !!!!!

Hur fan kan ni säga att ronaldo och dom andra inte spelar med hjärtat ??

Bara för att ronaldo vill vinna fler titlar behöver det inte betyda att han inte gillar real madrid. alla vill vinna titlar specielt ronaldo eftersom det är mellan Messi och Ronaldo nu. Ronaldo vill bli världens bästa fotboll spelare igen, bara för det så betyder det inte att han inte spelar med hjärtat, Ronaldo, marcelo, Pepe Och özil trivs bra i real madrid, gå in på youtube o sök på dem så komme ni få se, och bara för att pep säger några ord så betyder det inte att pep inte har något emot real madrid, Pep kommer alltid att hata real o real komme alltid hata honom,



Ärligt så vet jag inte vad jag har skrivit:question: Men jag hoppas att ni fattar haha :D

Itian

2011-08-17 - 18:47:15
Vafan har hänt med alla real fans där uppe som kritiserar våra egna spelare och tränare?:thumbdown::question:

Raul

2011-08-17 - 19:10:45
ÄNTLIGEN !!!!!

+100 Itian NÅGON JÄVEL SOM FÖRSTÅR !!

Jag som trodde att barcelona var medgångs supportrar, men de e ju fan ni där uppe som e det.:mad:

zyzz

2011-08-17 - 19:35:01
säkert barca snubbar som kommer hit och snackar skit och sedan skriver hala madrid för att dem ska se ut som real supportrar

Anonym

2011-08-17 - 19:35:47
sanningen svider

zyzz

2011-08-17 - 19:36:10
btw messi spelar inte med hjärta för barca han flyttade ditt pga av dem kunde betala för hans tillväxhormoner

Anonym

2011-08-17 - 19:37:19
satsar pengar på att det är samma snubbe kolla up hans ip-addres

Till Zyzz

2011-08-17 - 19:49:41
Messi spelar visst med hjärta annars hade han aldrig sagt att han aldrig ska lämna Barcelona. Messi vill göra allting med barcelona som en fotbollsspelare kan göra.

Agee

2011-08-17 - 19:53:30
du över mig jag vet inte alla andra! :)

men jag har älskat real madrid i hela mitt liv!

så jag tror inte att det är samma person som skriver allt eftersom jag skriver mitt namn varje gång jag skriver! :)

Los Blancos

2011-08-17 - 19:54:51
Haha. Njuter när jag ser några idioter som här uppe som ska börja skriva något om Real Madrid.

För det första om ni var fotbollsproff i real, ni skulle inte tackat nej till en lön som Ronaldo har va? Knip igen eran käft, Alla spelar med hjärta och alla vill ta åt sig äran som ett team..

Higuain, kan typ säga att han är uppfostrad i Real, om han inte spelar med hjärta, Varför vill han inte flytta? han har sagt att han kämpar för en plats i Startelvan! Håller på mitt lag! och era äkta Madridistas, Stå upp för dem!

H A L A - M A D R I D !...

Microdot

2011-08-17 - 20:21:29
Men shit... nu får ni sluta jiddra med varandra.. Värsta inbördeskriget! Kärlek o Respekt!

Ikväll vinner vi tillsammans! 2-1 till Real! :thumbup:

zyzz

2011-08-17 - 20:28:20
anledningen till att han inte flyttar är för han behöver iniesta o xavi om han flyttar till ett annat lag så kommer alla se att han är inte världens bästa fotbollsspelare se bara hur det går för honom i landslaget en jävla flopp REN FAKTA

Anonym

2011-08-17 - 21:06:26
han för söker bara lägga all press på real madid

madridista

2011-08-17 - 22:52:13
asså guardiola vill bara att alla ska underskatta barca så att när de sen vinner så ska alla tycka att de e grymma osv.

Guardiola har alltid gått ut i pressen o sagt att hans lag inte är favoriter o skit även om laget har haft bästa formen.

Ändå så tycker jag att guardiola är en bra tränare o antagligen oxå bra människa.....

Skriv en kommentar