Raphaël Varane: "Jag kan inte se mig själv vara en del av startelvan nu"


Den franska försvararen Raphaël Varane har sagt att han aldrig tänkte på en flytt till Manchester United - klubben som även sades vara intresserade av 18-åringen.
Raphael Varane

Real Madrid
s nyförvärv Raphaël Varane har insisterat på att han aldrig övervägde en flytt till Manchester United - trot engelsmännens intensiva intresse.

Fransmannen hävdar att det endast var PSG och Real Madrid som har intresserade av honom, medan en flytt till England aldrig var nära.

"Det sorterades ut väldigt snabbt med Real" sa Varane till L'Equipe. "I början var det en hel del intresse från Manchester, men i mitt sinne fanns endast Paris och Real. Beslutet var enkelt i slutet eftersom PSG ville ha mig, inte tränaren. Om tränaren hade kommit till mig och sagt 'här är mitt projekt för dig', kanske det hade varit annorlunda."

"Innan jag signerade för Real mötte jag Mourinho i Madrid. Han sa till mig 'om du kommer, kommer du att vara en del av gruppen och inte lånas ut'. Han var mycket tydlig och det är betryggande när Jose Mourinho säger det."

"Nu är jag ute efter att förbättra mig. Jag vill spela så mycket som möjlig, men utan att pressa mig själv. Jag kan inte se mig själv vara en del av startelvan nu. Det är inte möjligt. Först måste jag anpassa mig."

Skriv en kommentar