Sami Khedira har ett nytt mål: "Jag vet att jag kan bli ännu bättre"


Sami Khedira pratade med FIFA.com om sin flytt till Real Madrid, och han sa att han inte hade några problem att anpassa sig till sitt nya liv.
Sami Khedira

Den tyska mittfältaren Sami Khedira tror att han kan bli ännu bättre säsongen 2011/2012 efter en imponerande första säsong med Real Madrid.

Den 24-årige spelaren har anpassat sig till sin nya klubb efter att han flyttade till Los Blancos från Stuttgart sommaren 2010, och nu är han ute efter att utvecklas ännu mer som en spelare.

"Jag är mycket nöjd med min utveckling, men jag vet att jag kan bli ännu bättre. Jag vill fortsätta förbättra mig i mitt andra och öka min dominans och närvaro på planen -  som jag gör i landslaget" sa Khedira till FIFA.

"Jag tycker att min sportsliga utveckling har varit mycket positiv. I början var jag tvungen att anpassa mig till det nya systemet och förstå vad tränaren förväntade sig utav mig. Lyckligtvis kunde jag göra det väldigt snabbt, så jag var i laget från starten och förlorade aldrig min plats."

När han sedan pratade om hur han anpassade sig till livet i Spanien, sa han: "Jag skulle inte säga att jag hade några problem. Osäkerheten om vad som väntade på mig i Madrid var självklart något som jag tänkte på. Det var första gången som jag lämnade min vanliga omgivning och min hemstad Stuttgart. Jag var tvungen att lämna mina vänner och min familj."

"Trots detta ville jag prova på utmaningen eftersom det faktum att spela för Real Madrid och Jose Mourinho var mycket tilltalande. Omständigheterna och omgivningen kändes rätt. Laget fick mig att känna mig välkommen och jag anpassade mig snabbt. Alla behöver det för att vara glada och för att kunna prestera sitt bästa."

Kommentarer

Anonym

2011-08-01 - 20:36:37
Jag förstår mig inte på real fans.. kahdira är en av de bästa värvningar.. han kämpar för laget så som ramos gör, han gör det riktig bra i det defensiva rollen och inga tvekan om hans passningspel det gör han skit bra, jag tror faktiskt inte att sahin kan peta kahdira. mourinho favorit spelare i real är kahdira och arbeloa

Anonym

2011-08-01 - 21:02:52
:love::blush::cool:

Timmo

2011-08-01 - 21:46:38
Jepp Khedira e fantastiskt bra, diggar hans spelstil, speciellt de offensiva initiativen han tar. Ska bli intressant vad Mou gör med Alonso, Sahin o Khedira.

Skriv en kommentar