Jose Mourinho: "Det är första gången som Real Madrid vinner sina sex matcher i ett gruppspel"


Den förra Inter och Chelsea tränaren Jose Mourinho var nöjd med sitt lag efter gårdagens match och förklarade varför han inte använde spelare som Jese, Di Maria och Özil.
Jose Mourinho

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho har uttryckt sin tillfredsställelse med sitt lags 3-0 vinst mot Ajax i Champions League.

"Denna match visade att vi respekterade vad Real Madrid står för i världsfotbollen,  att vi respekterar vår professionalism och att vi alltid spelar seriöst. Vi var inte intresserade av att veta om Ajax eller Lyon skulle kvalificera sig bakom oss" sa Mourinho enligt UEFAs hemsida.

"Vi spelade vårt egna spel och enligt min åsikt spelade vi fantastiskt i den första halvleken. I den andra halvleken var vi inte lika balanserade, men det fanns många spelare där ute som inte är vana att spela mycket och att behålla rytmen efter pausen var inte lätt. Vi försvarade bra och en vinst är alltid viktig".

"Jag är jätte glad med mina spelare. De ville vinna och spelade en seriös match. Det är första gången som Real Madrid vinner sina sex matcher i ett gruppspel. Vi har bara förlorat en av våra 18 matcher, och den förlusten uppstod under märkliga omständigheter" sa portugisen enligt Real Madrids officiella hemsida.

"Jag planerade att låta Jese spela, men jag bytte in Mendes eftersom Arbeloa hade en lindrig smärta och vi höll på att vinna med 2-0. Jag tänkte använda Altintop som högerback och Jese som ytter, men jag kände att vi var tvungna att använda en försvarare".

"Mendes spelade jättebra. Han har internationell erfarenhet och gjorde ett bra jobb. Jese kommer att få vänta till nästa gång. Han kanske inte spelar i Champions League denna säsong, men det finns många andra framtida europeiska cupmatcher som han kan spela i för Real Madrid. Vi får se om han debuterar mot Ponferradina".

"Jag använde inte Özil eller Di Maria på grund av omständigheterna som uppstod under matchen. Altintop behövde spela och han gjorde det jättebra. Men jag kände att Ajax hade chansen att vinna matchen om de gjorde mål. Vi behövde stabiliteten som Xabi ger oss. Vi förlorade en aning balans. Ibland har jag en idé, men jag blir tvungen att göra något annat på grund av vad som händer under matchen. Jag hade både Özil och Jese i tanken, men till slut använde jag Xabi och Mendes".

"Om mitt minne fungerar bra, förlorade vi mot Barcelona efter att ha mött Ajax förra säsongen. Man vet aldrig vad som händer i fotboll; det finns alltid överraskningar, men just nu känner vi oss mer säkra. Vi är bättre än vi var förra säsongen".

Kommentarer

WWR

2011-12-08 - 13:59:11
Är det sant... det stod så på fotbollskanalen:

Mourinho avslöjad - här är hemliga lappen som ska knäcka Barca

Gud hade tio budord.

Feven likaså.

Nu är det Mourinhos tur att försöka uppnå stordåd med hjälp av tio punkter.



Enligt Marca har José Mourinho skrivit ner tio budord som ska knäcka Barcelona. Dessvärre har lappen läckt ut. Den spanska tidningen skriver att lappen hänger inne i omklädningsrummet inför El Clasico.



Matchen är otroligt viktig för båda lagen. Real Madrid leder ligan med tre poäng och vid seger mot Barca gör man ett litet ryck.



Här är José Mourinhos tio budord:



1. Släpp inte in ett mål i första halvlek.



2. Publiken ska göra Bernabéu till ett helvete för Barça.



3. Glöm domaren. Undvik kort.



4. Utnyttja styrkan i luftrummet.



5. Släpp inte bollen med blicken för en sekund.



6. Täck ytorna. Fall tillbaka när vi markerar.



7. Intensitet, press, snabbhet och rytm.



8. En extrem insats och rörelse för att trötta ut Barça.



9. Koncentration och rörelse kombinerat.



10. Självförtroende. Vi ska inte spela med oro.



Han får inte bara bli avslöjad när det är 2 dagar innan matchen

Experten(1)

2011-12-08 - 14:34:23
Det är sant men Mourinho har gått ut och sagt:

Det verkar som taktiken läckt ut få se om detta ens kan stoppa oss.



Men vem vet kanske har han velat pressa Barcelona??

2-1 till Realmadrid.

real fans

2011-12-08 - 16:28:24
haha är det sant men hallo han borde inte avslöja det när det e två dag kvar men bra tycker jag bra knäck vi ska inte spela med oro haha fan vad stolt real fans:thumbup:

Anonym

2011-12-08 - 17:22:55
Har ej C+ så vart kan jag streama matchen och se Real krossa Barca på lördag?

Anonym

2011-12-08 - 17:49:55
Jag ber er vi diskuterar med Barca fansen och leker "Barca fans" på skoj. VI FJESKAR!



Jalla vi har lite roligt. Älskar att fjäska med Barca fansen! Men inget dumt nu så dom inte säger "Real har p12:or"



http://users4.smartgb.com/g/g.php?a=s&i=g44-64528-27



Anonym

2011-12-08 - 17:58:25
Hej EXPERTEN! SE HIT SNÄLLA!!!!!!!

Jag har inte kanal+ och hörde att det inte kommer att visas på andra kanaler så som kanal 4 eller kanal4 sport :/ jag MÅSTE se matchen, och helt med bra kvalitee! orkar inte med streams som fastnar :( skulle du kunna ge BRA stream länk? inte sånna som fastnar som rojadirecta och så.



TAAAAAAACK på förhand! Hala Madrid!

KAká

2011-12-08 - 20:10:38
Veetle.com bästaa streamingen HD kvalité

Skriv en kommentar