Jose Mourinho: "Jag tror att genialitet kommer alltid att göra skillnad"


Den portugisiska tränaren, Jose Mourinho, avslöjar varför han har blivit så framgångsrik i sin tränarkarriär.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho medgett att hans framgång beror på spelarnas individuella talang. Den 48-årige tränaren en känd elev av spelet, men han insisterar på att "individuella genier" kommer alltid att segra, oavsett antalet förberedelser och organisationer.

"Jag tror att genialitet kommer alltid att göra skillnad. Och det geniala i min sport är några otroliga spelare som kan krossa varje organisation och varje jobb man gör".

"Enligt mig är styrande personer det viktigaste inom fotbollen. För mig är fotboll en mänsklig vetenskap, det handlar om människan".

Mourinho höll också med om att prospekten av de mänskliga misstagen är en av attraktionerna inom sport, och sa: "Känslosam intelligent är avgörande på denna nivå inom varje sport".

"Det är en sak att ta en straff och vinna med 5-0 i en vänskapsmatch, och en annan sak att ta en straff i de sista minuterna av Champions League- eller VM finalen.

"Jag försöker förbereda mina spelare så bra som möjligt, men i slutet av dagen är de killarna som bestämmer allt i det rätta ögonblicket. De gör skillnad".

"Jag analyserar dem alltid i en grupp, men jag vet att var och en utav dem är unik på sitt egna sätt. Detta är en fantastisk upplevelse - många utav oss vill aldrig sluta, aldrig. Vi vill gå till den sista dagen eftersom detta ledarskap blir en del av vårt liv".

Skriv en kommentar