Mesut Özil: "Jag skulle vilja tacka Mourinho för hans förtroende för mig"


Den talangfulle playmakern, Mesut Özil, har hyllat sina lagkamrater och tackat Jose Mourinho för hans förtroende.
Mesut Özil

Real Madrid
s mittfältare Mesut Özil har betonat att tränaren Jose Mourinho har haft en stor roll i tyskens utveckling, och 23-åringen ser fram emot att fortsätta jobba med portugisen.

Den förra Werder Bremen stjärnan flyttade till Real Madrid sommaren 2010 och har sedan dess utvecklats till en nyckelspelare i Los Blancos under taktikern Mourinho.

"Han har haft en enorm inverkan på mig. Jag skulle vilja tacka honom för hans förtroende för mig. Det har verkligen hjälpt mig att utvecklas som en spelare. Jag är jätteglad över att träna under honom och fortsätta att utvecklas" sa Özil till AS.

Sedan fortsatte tysken att prata om anfallarna Karim Benzema, Gonzalo Higuain och Cristiano Ronaldo, och sa: "Det är ganska lätt för mig att spela med anfallare som dessa. De är alltid tillgängliga och jättesnabba och kliniska framför målet. Det är en fröjd att spela tillsammans med dem".

Kommentarer

HalaMadridLoveÖzil

2011-12-06 - 19:19:09
Mesut Özil!! :love::love::love::love::love::love::love::love:

Skriv en kommentar