City är ute efter att signera fotbollens största stjärnor - Kaká & Mesut Özil är två utav dem


Manchester City kommer att satsa stort i sommar. Den engelska klubben är ute efter att signera fotbollens största stjärnor, och Real Madrids mittfältare Kaká och Özil är två utav dem.
Ricardo Kaká, Mesut Özil, Wayne Rooney, Zlatan Ibrahimovic, Lionel Messi, Fernando Torres & Didier Drogba

Den engelska Premier League klubben Manchester City, sägs vara på jakt efter stora stjärnor. Klubben har länge varit ute efter Real Madrids brasilianska stjärna Kaká, dock har engelsmännen aldrig lyckats få sin önskan uppfylld.

Innan Los Blancos värvade Kaká, var City nära att signera spelaren innan den spanska huvudstadsklubben. Men Los Merengues nummer 8 ville inte flytta till engelsmännen eftersom han beundrade Real Madrid.

Trots detta har City inte gett upp hoppet. Den engelska tidningen The Guardian säger att City kommer att försöka signera den 28-årige playmakern i sommar, tillsammans med två andra superstjärnor.

Rapporter säger att Eastlands klubben har Manchester United stjärnan Wayne Rooney, Real Madrids brasilianska playmaker Ricardo Kaká samt Milans svenska anfallare Zlatan Ibrahimovic i sin önskelista. Barcelonas Lionel Messi, Chelseas nyförvärv Fernando Torres samt Didier Drogba, och Real Madrids Mesut Özil finns även med i Citys önskelista. Dock är de förstnämnda spelarna top tre i listan.

Kommentarer

Markusmadrid

2011-02-19 - 17:03:22
hahah de kommer inte få någon utav dem

Agron

2011-02-19 - 17:07:35
Mesut özil Real kommer Inte sälja honom Men om real får 800 miljoner kr för kaka så kan real sälja honom .. Men jag hoppas dem säljer ej kaka och mesut özil :)

Real.Madrid.2011

2011-02-19 - 17:14:12
Rooney - Dom kan få Rooney, om han får en väldigt bra lön. För det verkar som att han är mer pengakåt än att respektera sin klubb. Så kommer ett bra bud för både Man U & Rooney, så kommer han att lämna.



Zlatan - Han kommer inte att lämna Milan för Man C. Milan kommer att köpa loss honom från Bajsalona i sommar. Han väljer hellre Milan än pengar.



Messi - Jag hoppas verkligen han lämnar Bajsalona & La Liga för Man C. Inte för att det kommer att hända, men man vet aldrig. Bajsalona har ju lite problem med pengar och så. Kommer det ett saftigt bud som 1.5 - 2 miljarder kr så kommer Bajsalona acceptera. Då kommer dom inte att ha några problem att betala ut spelarlönerna till nästa gång.



Torres - Han kommer inte att lämna Chelsea i sommar. Han har precis komit dit och vill bevisa något. Så han kan dom glömma.



Drogba - Jag tror inte dom kan få Drgba heller, han kanske lämna Chelsea i sommar, men inte till något lag i Premier Leauge, utan antingen La Liga, Serie A eller Frankrike. Jag tror han har stor respekt för sin klubb Chelsea, så pengar kommer inte före.



Kaká - Dom får gärna köpa Kaká. Kommer ett bra bud som 550-600 milj kr så får han lämna enligt mig, då han inte är lika bra som förut, plus att han är 28, snart 29 år, plus att vi får typ våra pengar tillbaka som vi bjöd på honom.



Özil - Asså seriöst jag vet inte vad jag ska säga.. Kan säga såhär.. Man C kan inte ens få Özil i sina drömmar och i ens drömmar kan allt hända.

Real.Madrid.2011

2011-02-19 - 17:18:55
Spelarnas ca värde (Värde enligt mig), om nu Man C vill spendera så mycket pengar:



Rooney - 400 Miljoner kr



Zlatan - 300 Miljoner kr



Messi - 1 Miljard kr



Torres - 500 Miljoner kr



Drogba - 300 Miljoner kr



Kaká - 500 Miljoner kr



Özil - 10 Miljarder kr

omran

2011-02-19 - 17:35:28
de kan drömma att få någon av de spelarna.jag tycker oxå att c.ronaldo skulle vara med fotbollens sjärnot enskilt mig

mm

2011-02-19 - 17:48:25
Visst pungar dom upp 2,5 miljarder så sälj dom allt under är bara skam!Med tanke på att Gareth Barry kostade 300+! :)

beefcake

2011-02-19 - 17:59:01
skulle gärna vilja se messi i pl , då får han verkligen visa hur bra han är på riktigt , seriöst killen kommer ju bli nermanglad dag in och dag ut . Folk klagar på att han inte är tillräckligt skyddat i la liga , hur skulle det då se ut i pl ? , Zlatan är en klubbhora så det är inte omöjligt om han tar på sig citytröjan i sommar , drogba är för gammal , rooney FÅR INTE dra den flytten för det skulle sabba hans karriär , mesut och kaka kan de bara glömma (tänker inte ens argummentera varför)

Mr.Fred

2011-02-19 - 18:27:05
Özil ska inte nånstans.

YEEES

2011-02-19 - 19:02:39
Sälj özil hatar han för hane kurd :@@@@

Anonym

2011-02-19 - 19:28:56
yees du e kurd din fitta

Mr.Fred

2011-02-19 - 19:38:44
Tummen upp på ovanstående =D

Anonym

2011-02-19 - 19:51:43
om kaka och özil vill vinna nåt så tycker jag dem ska flytta till man city för real kommer inte vinna ngt dem närmaste 10 åren//5-0

Anonym

2011-02-19 - 20:16:21
11-1

Mr.Fred

2011-02-19 - 20:38:40
Vänta bara. Vi kommer göra skit av ligan bra många gånger under dom åren ;D

Cristiano Madrid

2011-02-19 - 20:51:19
Lassana Diarra har spelat jättebra denna match och har gjort det de senaste matcherna :) Mr.Fred snälla säg du håller med mig! :P

Mr.Fred

2011-02-19 - 21:56:36
håller med dig :P

Cristiano Madrid

2011-02-19 - 22:02:48
Jag är evig tacksam Mr.Fred! :P. Men måste fråga: är det någon som spelar spelet League of legends??

Adam

2011-02-19 - 22:03:09
Jag med jag håller med dig Cristiano Madrid sen du som säger att Kaka och Özil både lämna för City lämna du också bloggen för att det är bara för Real fans inte Bajselona skit fans. DET STÅR FAKTISKT REALMADRIIDCF.BLOGG.SE INTE BAJSELONA.BLOGG.SE

beefcake

2011-02-19 - 22:13:13
ny här i bloggen förstår inte varför Mr.Fred måste hålla med allt ni skriver , är det en tradition eller bara något kul ?, jag håller också med att lass var bra idag :)

DG

2011-02-19 - 22:20:26
1. Sluta skriva "bajsalona"/"bajselona", jag skäms för ert sätt att visa kärlek till Real Madrid.

2. Kaká och Özil ska stanna.

Cristiano Madrid

2011-02-19 - 22:22:01
haha rolig du är våran fader adam. Tror du är blind jag har väll inte skrivit att kaka och özil ska lämna. özil äger och kaka med! båda borde stanna såklart. så snälla nästa gång SKAFFA ÖGON!. och Beefcake det är på skoj bara :D

Cristiano Madrid

2011-02-19 - 22:23:47
OJ FÖRLOT!!!! ADAM. läste din fel fel förlåt men du snälla börja använda punkter annars blir det lite kladdigt ok?

Madrid <3

2011-02-19 - 22:24:32
jaså? så du är inte ett troget madrid fan som hatar BAJSELONA OCH VI VISAR MYCKET MER KÄRLEK TILL MADRID ÄN VAD DU GÖR *****

Cristiano Madrid

2011-02-19 - 22:26:45
Du DG. om du inte tycket vi ska kalla dom bajselone kan du väll börja kalla dom Kingelona (Gjorde ont när jag sa det :P) och DRA HÄRIFÅN!!!!!

Cristiano Madrid

2011-02-19 - 22:26:54
Du DG. om du inte tycket vi ska kalla dom bajselone kan du väll börja kalla dom Kingelona (Gjorde ont när jag sa det :P) och DRA HÄRIFÅN!!!!!

DG

2011-02-19 - 22:30:23
Om jag måste förklara vad jag menar.....

- väx upp.....

Jag behöver inte heller förklara att jag är ett troget madridfan (utan särskrivning).

Föreställ dig exempelvis Raúl sitta och säga "bajselona" på en presskonferens så inser du hur otroligt töntigt det är.

Mr.Fred

2011-02-19 - 23:09:13
WTF hände här. Jag vill inte ha Lass i Real =P han var bra idag men jag föredrar Khedira o Gago.

Ingen aning varför mitt godkännande behövs.



Özil Regerar =D

CristianoRonaldoSeven.Blogg.Se

2011-02-20 - 00:45:37
Alla har rätten till att kommentera, argumentera och skriva sin åsikt, men gör det med respekt. För om ni fortsätter med att fylla era kommentarer med svordomar så kommer ni i slutändan få slita häcken av er för att få er röst hörd.

Om 5-10 så kommer ni skämmas rejält över allt omoget ni har skrivit.

Kom ihåg att detta är en sida för alla Real Madrid fans, ingen sida där man kalla Barcelona för Bajselona/Bajsalona, ingen sida där man kränker folk för deras etnicitet och så vidare.



Ville bara påpeka att Özil är TURK/TYSK, han är INTE Kurd, och det är INGET fel med att vara Kurd.



Peace!

DG

2011-02-20 - 12:08:33
Ruskigt vettig bloggägare, tummen upp!

^^

2011-02-20 - 20:09:38
Özil stannar i Real!

Skriv en kommentar