Emmanuel Adebayor erkänner att han skulle vilja se Cesc Fabregas flytta till Real Madrid


Real Madrids togolesiska anfallare Emmanuel Adebayor skulle älska att se sin förra lagkamrat i Arsenal flytta till den spanska huvudstadsklubben.
Cesc Fabregas & Emmanuel Adebayor

Real Madrid
s anfallare Emmanuel Adebayor har medgett att han skulle vilja se sin förra Arsenal lagkamrat, Cesc Fabregas, flytta till Santiago Bernabeu.

Den togolesiska målgöraren är säker på att han kommer att signera ett nytt kontrakt med Los Blancos när denna säsong är över, samtidigt som Real Madrid har sammankopplats med den spanska mittfältaren, Fabregas.

När 26-åringen pratade med median idag, sa Adebayor att han skulle mer än gärna vilja återförenas med den spanska mittfältaren.

"Jag hade möjligheten att spela med Cesc i några år. Vi alla känner till assisten och målen som han gör. Han är en bra spelare och en bra person, och om han kommer till Madrid, kommer han att vara väldigt glad här. Om han kommer, kommer han att vara en bra spelare för Real Madrid."

Därefter fortsatte Adebayor att prata om dagens Champions League match mellan Arsenal och Barcelona. "Det kommer att vara en väldigt bra match. De spelar väldigt bra fotboll, och båda har fantastiska spelare. Ikväll vet jag inte vem som kommer att vinna, men det kommer att vara 22 fantastiska spelare som spelar. Jag har många vänner i Arsenal. Jag är 60% på Arsenals sida, och 40 på Barcelonas."

Kommentarer

Real Madrid 4-ever

2011-02-16 - 20:34:47
abo vilken idiot. ofta man inte har 100% på sin gamla klubb istället för 60. ofta man har 40% på sin rival

Cristiano Madrid

2011-02-16 - 21:58:22
Haha största idioten på jorden :P 40% på Bajselona. roflmao

Adam

2011-02-16 - 23:08:50
Visst men om vi köper Fabregas då kommer min dröm elva se ut så här:



Casillas



Ramos - Pepe - T.Silva - Marcelo



Özil - Fabregas - Xabi Alonso - Ronaldo



Tevez - Rooney



Om Alonso blir gammal du vi kan ha Di Maria på Özils plats så att det blir så här:



Di Maria - Fabregas - Özil - Ronaldo



BÄSTA TRUPPEN ENLIGT MIG ;)

Adam

2011-02-16 - 23:09:02
Visst men om vi köper Fabregas då kommer min dröm elva se ut så här:



Casillas



Ramos - Pepe - T.Silva - Marcelo



Özil - Fabregas - Xabi Alonso - Ronaldo



Tevez - Rooney



Om Alonso blir gammal du vi kan ha Di Maria på Özils plats så att det blir så här:



Di Maria - Fabregas - Özil - Ronaldo



BÄSTA TRUPPEN ENLIGT MIG ;)

hahhahaha

2011-02-17 - 08:34:57
Ofta han heter Francesc Adebayor :D

Skriv en kommentar