Kaká: "Jag känner mig bekvämare, snabbare, vigare och jag har fått ett bättre självförtroende"


Den brasilianska playmakern Kaká är väldigt nöjd med sin prestation under gårdagens 4-1 vinst mot Real Sociedad.
Ricardo Kaká firar ett mål (CC=Caroline Celico)

Real Madrids brasilianska superstjärna Ricardo Kaká fick starta under gårdagens match mot Real Sociedad, och gjorde lagets första mål under matchen.

När playmakern pratade med median efter sin fantastiska match, sa han: "Jag känner mig bekvämare, snabbare och vigare. Jag har fått ett bättre självförtroende. Man vill alltid ha mer när saker går bra för en. Jag skulle vilja ha fler sådana matcher för att aktivt hjälpa laget."

"Det var viktigt för oss att göra ett tidigt mål. Det gjorde matchen mycket lättare för oss. Det var en viktig match eftersom vi lyckades behålla sjupoängskillnaden med Barcelona."

"Att spela motiverar spelarna. Vi använde många män som missade de senaste matcherna. Det är viktigt för gruppen att få ett större självförtroende."

Därefter fortsatte den 28-årige brassen att prata om sin kanske bästa kompis och lagkamrat, Cristiano Ronaldo, samt om nyförvärvet Emmanuel Adebayor.

"Cristiano blir arg när han gör ett misstag eller misslyckas med att göra mål, men det är inte så att han är orolig över det. Han gjorde mål igen ikväll (igår) och hans nummer är verkligen imponerande."

"Adebayor bevisar att han är en stor spelare som vill hjälpa Real Madrid denna säsong."

Kommentarer

Mr.Fred

2011-02-07 - 19:55:53
Naaw. Hittat kärleken?

Mr.Fred

2011-02-08 - 08:59:47
Ronaldo och Özil är kungar. Kaká är bra ;)

Skriv en kommentar