Officiellt: Real Madrid legenden Ronaldo har avslutat sin fotbollskarriär


Den brasilianska legenden och Los Galcticos stjärnan Ronaldo har avslöjat att han har slutat med fotbollen för gott.
Ronaldo Luis Nazario de Lima

Den förra Real Madrid stjärnan och legenden Ronaldo har avslöjat att han kommer att lägga skorna i hyllan. Ännu en Galacticos spelare har lämnat fotbollen.

Ronaldo Luis Nazário de Lima har alltså avslöjat att han har tagit pension från fotbollen. Under sin karriär gjorde han över 350 klubbmål, medan han gjorde 97 mål för sitt älskade hemland Brasilien. Han hjälpte även sitt land att ta hem två VM titlar, samt att han blev utnämnd till världens bästa spelare tre gånger.

"Jag står inte ut mer" sa han till Estado de Sao Paolo. "Jag ville fortsätta, men jag kan inte göra det längre. Jag tänker på att spela, men jag kan inte göra det på sättet som jag vill. Nu är det dags."

"Det är kroppen som skadar mig. Huvudet vill fortsätta, men det är kroppen som inte kan stå ut mer."

Kommentarer

RM

2011-02-14 - 20:18:31
en legend <3

Luiz ''Roanldo Fenõmeno'' Da Lima

2011-02-14 - 20:19:38
Good Bye Ronaldo Kommer alldrig glömma dig :'( <3<3<3

bless<3

2011-02-14 - 20:23:40
#Zinedine Zidane said that ronaldo was his role-model and easily the best player he ever encountered or played with...



#Jose Mourinho said that he is the best player he ever watched



#Cristiano Ronaldo said: ''the best that was, the best that is, the best that will be... Ronaldo Luis Nazario De Lima''



#Ronaldinho said he was his teacher and inspiration, as well as role-model he is not a football legend, he is GOD!



Anonym

2011-02-14 - 22:56:35
en legend <3



ibbbe

2011-02-17 - 23:47:16
hejsan. ville bara säga zidane sa de på skämt och att han e den bästa han spelat med har han inte sagt. zidane tycker paul scholes e den bästa. o en sak till zidane e större. o ronaldino sa de finns bara en fotboll spelare de e zidane. så allt e egnetligen skit snack spelare bara pratar...

Skriv en kommentar