Pep Guardiola: "Real Madrid är våra största rivaler och det bästa laget i Europa"


Barcelonas tränare hyllar Real Madrid, och säger att Santiago Bernabeu klubben är deras största rivaler i Europa.
Pep Guardiola

Barcelona
s tränare Pep Guardiola värderar den spanska huvudstadsklubben Real Madrid som sina största rivaler i Europa.

Den spanska tränaren insisterar på att Barca kan vara stolta över att vara serieledare i La Liga, där Real Madrid ligger på andra plats med fem poängskillnad.

"Nu ligger vi med fem poäng före ett jättebra lag" sa Guardiola efter hans lags vinst mot Athletic Bilbao. "För tillfället är detta ett mycket bra resultat, eftersom i Europa ser jag inget bättre lag än Madrid."

Kommentarer

Madridista

2011-02-21 - 17:34:29
Riktigt ödmjuk, och en grym tränare. Det är så en tränare ska vara tycker jag. Han har allt som krävs guaridola.

Real4Life

2011-02-21 - 17:54:15
Så sant som det sagt Madridista.

Robetro

2011-02-21 - 20:16:46
Jag vet varför han pratar alltid bra om real madrid för när han slutar träna barcelona sen efter kanske några år så vill han kanske träna real madrid ... man vet aldig jag har aldig hört honom snacka dåligt om real madrid

Real4Life

2011-02-21 - 21:31:26
Robetro: Kanske du har rätt och kanske inte.

Anonym

2011-02-21 - 21:37:07
ödmjuk.. Pep är inte den tränaren som söker ord krig i media med andra tränare.. Pep respekterar sina motståndare oavsett vad och han är väldigt jord nära också..

anders

2011-02-22 - 00:03:46
länk?

ingen källa? myt!

2011-02-22 - 00:57:22
"För tillfället är detta ett mycket bra resultat, eftersom i Europa ser jag inget bättre lag än Madrid." antingen hänvisar du oss din källa till hans uttalande eller så blir du en mytoman i mina ögon från och med inatt..

Skriv en kommentar