Rafael van der Vaart: "Jag kommer alltid att vara tacksam för min tid i Real Madrid"


Att flytta från Real Madrid till Tottenhams Spurs har varit en omstart för den förra Los Blancos stjärnan Rafael van der Vaart.
Rafael Van der Vaart

Tottenham
s mittfältare Rafael van der Vaart har tackat sin förra klubb Real Madrid för tiden som han tillbringade i klubben, och sa att hans stjärnstatus är på grund av hans tid i Santiago Bernabeu.

Den nederländska stjärnan flyttade från Real Madrid till Tottenham för 8 miljoner pund förra sommaren, och har sedan dess varit en mycket viktig spelare för Spurs. Van der Vaart har redan gjort 13 mål i alla tävlingar denna säsong, vilket är fler mål än vad han gjorde under hela sin tid med de spanska giganterna.

Trots att holländaren inte hade en så bra tid i den spanska huvudstadsklubben, är han tacksam för allt som hans förra klubb har givit honom.

"Det var svårt att lämna Madrid. Madrid är en fantastisk plats och en av världens starkaste klubb. Det fanns så många spelare - mig, Wesley Sneijder, Arjen Robben - som inte hade utrymmet som vi trodde att vi hade" sa Van der Vaart till La Gazzetta dello Sport.

"Real Madrid gav mig pengar, en chans att bli berömd och att spela stora matcher. Jag kommer alltid att vara tacksam till dem."

"London har varit en omstart. Premier League är mer varierad än La Liga, där det endast finns Real och Barca. Här kämpar man hårdare för att vinna poäng. Spurs är ett lag som spelar bra fotboll och har många stora spelare. Om vi spelar tillsammans i ytterligare några år kan vi bli ett stort lag."

Kommentarer

Ronaldo<3

2011-02-16 - 12:19:29
Kom tillbaka. please. vi har saknat dig. men jag är glad att du har det bra

Anonym

2011-02-16 - 12:31:38
varför skulle han komma tillbaka till det idiotiska laget Real madrid som sviker sina spelare???? mvh 5-0

Anonym

2011-02-16 - 17:01:11
Svårt att tro att vdv inte gjorde mer än 13 mål under sin tid i real (alla tävlingar inräknade)? Han gjorde ju sex i ligan förra säsongen och när han kom till real började han häldigt bra med massa mål minns jag!

Ps. Ni barcahoror har ni i gen egen hemsida ni kan gå in på istället, för att här är ni inte välkomna!

Anonym

2011-02-17 - 16:22:40
ni gör ju samma sak på våran kära blogg

Skriv en kommentar