Real Madrids Mesut Özil hyllar sin lagkamrat: "Cristiano Ronaldo är en perfekt spelare"


Özil säger att han skulle vilja vara en lika bra spelare som Zidane var i Real Madrid, samtidigt som han hyllade sin lagkamrat Cristiano Ronaldo.
Mesut Özil & Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s mittfältare Mesut Özil har beskrivit den portugisiska stjärnan Cristiano Ronaldo som "den perfekta spelaren", och samtidigt drömmer han om att vara som Real Madrid legenden Zinedine Zidane.

Özil har spelat väldigt bra denna säsong med Santiago Bernabeu klubben, och han har haft en härlig form med Los Blancos. När han pratade med median berättade han om sin dröm, samt om vad han kände för CR7.

"Ronaldo? Han har gjort många mål, och han är en perfekt spelare" sa Özil till den spanska tv-stationen La Sexta. "När det gäller Zidane, var han min idol, och jag har sett nästan alla hans matcher. Även han var en perfekt spelare. Hans mål mot Bayer Leverkusen i Champions League finalen (år 2002) var helt enkelt otrolig."

Och liksom Zidane, är Özils mål att vinna FIFA Ballon d'Or.

"Mitt mål är att förbättra mig och jag hoppas att jag någon dag kan vinna Ballon d'Or. Jag kommer att göra mitt bästa för detta, men som människor gör vi misstag, och vi kan inte alltid spela på högsta nivå."

Kommentarer

Anonym

2011-02-26 - 19:46:47
älskar båda mest i världen

Skriv en kommentar