Sergio Agüero: "Jag kommer att lämna Atletico Madrid när jag vill - inte när klubben vill"


Atletico Madrids 22-åriga stjärna har skickat ett meddelande till Europas största klubbar. Argentinaren säger att han inte kommer att lämna sin klubb för tillfället, men när han vill lämna, kommer han att lämna vare sig klubben eller agenten accepterar detta.
Sergio Agüero

Atletico Madrid
s anfallare Sergio Agüero säger att han kommer att det är han som bestämmer om han vill flytta eller inte. Den argentinska spelaren har nyligen förlängt sitt kontrakt med sin La Liga klubb, och han blev tillfrågad om han skulle kunna vara på väg till Real Madrid i sommar.

"Jag har redan sagt det tidigare, just nu är det inte rätt tid att prata om det" sa Agüero. "Dagen jag bestämmer när jag vill gå, kommer jag inte att göra mitt beslut med agenten, klubben eller någon annan. Dagen jag vill gå, kommer jag att gå."

"För tillfället är jag glad här, och dagen jag vill lämna kommer jag att säga sanningen: 'jag vill gå' och jag kommer att gå. Jag kunde ha lämnat förra året eller året innan, men jag vägrade."

"Jag säger inte detta endast till Real Madrid. Det gäller även Manchester United, Chelsea och Barcelona."

Kommentarer

gäst

2011-02-01 - 19:27:19
han menar att det gäller inte för manchester united, chelsea och barcelona. :P

Skriv en kommentar