Angel di Maria: "Jag vill vinna trippeln med Real Madrid denna säsong"


Yttern Angel di Maria tror att den spanska klubben Real Madrid kan vinna trippeln i år.
Angel di Maria

Den argentinska Real Madrid yttern Angel di Maria har fortfarande förtroende för sin klubb och tror att Los Merengues kan vinna trippeln denna säsong.

Los Blancos har fortfarande en chans att vinna La Liga, Copa del Rey samt Champions League titeln, och Di Maria tror att Santiago Bernabeu klubben har tillräckligt med kvalité för att vinna alla tre tävlingar.

"Vi vill vinna allt detta år och vi betraktar varje match som en final för att lyckas i La Liga, Copa del Rey och Champions League" sa 22-åringen till den spanska sporttidningen AS.

Di Maria passade också på att analysera sin prestanda med Real Madrid än så länge denna säsong.

"Jag visste att det skulle bli svårt att vara en startare när jag signerade eftersom laget har väldigt viktiga spelare, men hårt arbete och stora ansträngningar har lönat sig."

"Jag har alltid varit en attackerande spelare som rör sig närmare målet, men vi alla vet att detta lag måste sätta press på motståndarna. Jag försöker att göra det genom att vara närmare mina motståndare och aldrig glömma att jag måste hjälpa med defensiven."

"Jag tror att jag har förbättrar mig på en taktisk och defensiv nivå med tränaren. Jag försvarar mer än jag brukade göra och jag rör mig bättre på planen. Han visar alltid förtroende för mig och i gengäld ber han mig endast att bevisa att jag vill vara en startare. Det är vad jag gör."

"Alla drömmer om att vinna Ballon d'Or och det gör jag med. Man måste göra en lång lista av kandidater först, och jag har inte funnits med där än. Jag kommer att fortsätta att jobba hårt för att göra bra saker."

Kommentarer

haha

2011-01-21 - 18:36:37
Vinn en titel sen snacka om trippeln. Ni måste ta det steg o steg.

Mr.Fred

2011-01-21 - 19:49:28
Precis.

Anonym

2011-01-21 - 23:03:29
varför kommenterar ni barca suportrar äns har ni ingen egen blogg

Mr.Fred

2011-01-22 - 08:29:52
Bara för att man är realistisk så betyder det inte att man håller på Barca. Säger bara ta ett steg i taget. ta inte ut segern i förskott.

haha

2011-01-22 - 10:56:24
Jag är ett Real Madrid fan fuck barcelona.

haha

2011-01-22 - 10:56:39
Jag är ett Real Madrid fan fuck barcelona.

Hottis

2011-01-22 - 19:08:22
Sluta filma så vinner vi säkert något

Skriv en kommentar