Cristiano Ronaldo: "Jag är inte avundsjuk på Barcelonas Lionel Messi"


Real Madrid anfallaren Cristiano Ronaldo säger att han inte är avundsjuk på Barcelonas Ballon d'Or vinnare, Lionel Messi.
Cristiano Ronaldo & Lionel Messi

Real Madrid
s portugisiska superstjärna Cristiano Ronaldo har sagt i en intervju att han inte är avundsjuk på Barcelonas argentinska 22-åring, Lionel Messi.

Den 25-årige anfallaren pratade om sin rivalitet med Barca stjärnan i en intervju med den italienska tidningen La Gazzetta dello Sport. Dessutom sa han också att han endast fokuserar på att vinna titlar med Los Blancos - och inte hur det går för Messi.

"Jag har ingen besatthet eller direkt rivalitet med honom, jag känner likadant för honom som för resten av spelarna. Hur som helst är en sak säker, jag vill vara den bästa" sa Ronaldo.

"Jag känner ingen avundsjuka alls på Messi. Mitt mål är att vinna den spanska titeln och Champions League med Real Madrid, inte Ballon d'Or."

Sedan pratade Ronaldo om hur svårt det är att konkurrera med Barcelona, som för närvarande ligger på första plats i serietabellen.

"Det är svårt, men inte omöjligt (att vinna ligan). Nästa El Clasico kommer att vara avgörande, och det kommer att vara en stor utmaning för oss efter November spelet på Camp Nou."

"Den matchen har vi glömt och vi kommer att lära oss en läxa. Nästa gång kommer du se att vi kommer att vara mer förberedda på att möta Barcelona. Det var en dålig natt för många utav oss."

Till slut sa CR7 att han skulle vilja bli tränad av Jose Mourinho till slutet av sin karriär, och avslutade: "Jag vill stanna i Madrid i många år, och jag kan endast säga att om jag kunde bli tränad av honom (Mourinho) i resten av min karriär, skulle jag göra det. Jag är glad över att jobba med en sådan ambitiös person."

Skriv en kommentar