Diego Forlan: "Real Madrid försökte att signera mig, men Atletico Madrid avvisade budet"


Diego Forlan hävdar att Real Madrid försökte att underteckna honom, men att Atletico Madrid avvisade budet från Los Blancos.
Diego Forlan

Atletico Madrid
s anfallare Diego Forlan har hävdat att Real Madrid lade ett bud på anfallaren, men att Los Blancos rivaler avvisade erbjudandet.

Real Madrid var ute efter en anfallare innan man undertecknade Manchester Citys Emmanuel Adebayor på lån. Den spanska klubben försökte underteckna bland annat Ruud Van Nistelrooy, Sergio Aguero, Carlos Tevez och Diego Forlan. Dock misslyckades man signera någon utav dessa spelare.

När den uruguayanska spelaren pratade med median idag, sa Forlan att att Madrid ville ha honom innan de undertecknade Adebayor, men att hans klubb vägrade att släppa honom.

"Det som är sant är att Real Madrid lade ett bud, men att Miguel Angel Gil Marin (Atletico Madrids klubbdirektör) avvisade erbjudandet. Gil Marin pratade med min agent och sa att han avvisade erbjudandet, resten är bara spekulationer."

Forlan sa även att han är helt engagerad och fast besluten att göra sitt bästa för klubben, trots intressen från andra klubbar.

"Jag har ett kontrakt och jag är nöjd med det. Jag har varit här i tre och ett halvt år. Jag skulle älska att spela ut mitt kontrakt, men jag vill genomföra saker inom fotbollen. Om det finns någon baksträveri mot mig, så låt det vara så. För dem som känner mig vet att jag kommer alltid att försvara denna tröja, och mina nummer talar för sig själva."

Kommentarer

RM89

2011-01-28 - 19:09:15
Konstigt att man inte fick veta att Real Madrid försökte underteckna Sergio Aguero, Carlos Tevez & Diego Forlan :S



Man fick ju aldrig höra om detta, asså då menar jag att Real skulle värva dessa nu i januari.

Om att köpa Aguero var ju när sommaren skulle komma.

Jag måste ha missat att Real försökt värva Tevez, Forlan & Aguero nu i januari.



Men hoppas Tevez kommer till Real i sommar :D

Forlanforlife

2011-02-05 - 22:32:05
Hoppas verkligen på att forlan får spela för real:)

Skriv en kommentar