Förra Real Madrid hjälten Rafael Van der Vaart: "Premier League är mycket starkare än La Liga"


Den förra Real Madrid stjärnan, Rafael Van der Vaart, tycker att den engelska ligan är mycket starkare än alla andra ligor som han har spelat i.
Rafael Van der Vaart

Tottenham
s superstjärna Rafael Van der Vaart tycker att den engelska ligan, Premier League, är starkare än den spanska ligan, La Liga.

Holländaren har spenderat hela sin karriär i Europa, och han har spelat i sitt hemland med Ajax, i Tyskland med Hamburg och i Spanien med Real Madrid innan han flyttade till Spurs i somras.

Nu har 27-åringen värderat alla fyra tävlingar, och den nederländska stjärnan sa att den engelska ligan är den som han tycker är den största standarden.

"Holland är den bästa ligan att lära sig fotboll. En bra liga, inte starkast i Europa, men den är bra. Jag lämnade Hamburg, vilket var bra, sedan flyttade jag till Spanien" sa den förra Madridistan enligt Tribalfootball.

"Spelets hastighet var så högt här att det tog mig tid att vänja mig vid det, men jag blir allt bättre nu."

"Ligan här är mycket starkare här. I Spanien, har man endast Real Madrid och Barcelona, medan här måste man kämpa för att få poäng på varje match."

Kommentarer

Hala Madrid

2011-01-15 - 17:26:46
äh vilket bs.. Klart som fan real måste kämpa varje match för att få 3poäng, det är Barca däremot som får det lätt för alla spelar inte sitt bästa mot barca.. Barca tråkar ut motståndarna med sin fotboll sen gör dom mål, o då blir dom omotiverade (dom får aldrig röra boll heller) så det är barca alla lägger sig mot typ =)

Mr.Fred

2011-01-15 - 17:44:31
aa Barca har massor med läggmatcher plus att det är aaaap tråkigt o se deras matcher.

Ronaldo<3

2011-01-15 - 20:58:49
fuck vad jag saknar hnm

Skriv en kommentar