Jose Mourinho: "Jag har alltid hållit fast vid mitt beslut att återvända till England någon dag, men jag visste inte att den dagen var så nära"




Real Madrids tränare Jose Mourinho säger att han alltid visste att hans tid i Chelsea skulle ta slut väldigt snabbt, men samtidigt säger han att han inte förväntade sig att en retur till England skulle vara så nära.
Jose Mourinho

Real Madrid
s portugisiska tränare Jose Mourinho har medgett att han inte hade en säker plats som tränare för Chelsea. När The Special One accepterade ett erbjudande från Roman Abromavich (Chelseas president) visste han att han när som helst kunde bli sparkad.

När Mourinho pratade med The Sunday Mirror, sa han: "Jag hade aldrig en säker plats. Jag förstod Roman Abromavichs personlighet, samt kulturen hos människorna runt omkring honom."

"Jag visste att jag inte skulle jobba där i tio år. Min roll var att ge denna man (Abromavich) vad han ville ha - seger - samtidigt som jag visste att min tid där skulle vara slut förr eller senare, eftersom det var så mycket saker som hände runt omkring mig."

Mourinho har ännu inte glömt smärtan som han kände när han lämnade Stamford Bridge år 2007, och skulle mer än gärna vilja återvända till Premier League.

"Det är alltid viktigt för mig och min famlj att vara glada. Jag älskar den engelska fotbollen och min familj älskar England" förklarade han.

"Jag har alltid hållit fast vid mitt beslut att återvända dit någon dag, men kanske kommer det att hända tidigare än jag hade förväntat mig."

Tidigare i veckan sa Real Madrid att Mourinho adrig sa till The Sun att han vill återvända till England, och att han inte skulle åka tillbaka dit i sommar. Men är denna intervju som The Sunday Mirror hade med Mourinho också förfalskad?

Kommentarer

Jupp

2011-01-30 - 15:39:00
Jag tror inte Mourinho lämnar real tills han har vunnit något med oss. Det skulle liksom vara som ett hål i hans ""Cv" . det skulle vara tomt i kategorin real madrid liksom. och ajg tror inte att han vill att det ska stå så i hans tränarkarriär portfolio. han stannar med oss tills han vinner något !!

till jupp

2011-01-30 - 20:15:00
då hade han inte sagt att han vill återvända till england redan nästa säsong inte sant?

Mr.Fred

2011-01-30 - 21:13:00
Jag håller med Jupp. Men jag kan förstå om han vill sticka. Vem orkar med all skit i spanien. Riktigt bög land.

Skriv en kommentar