Leo Beenhakker: "Jag önskar att Real Madrid vinner allt detta år eftersom de förtjänat det"


Leo Beenhakker, som tränare Real Madrid åren 1985–1986 och 1992, hoppas att Los Blancos kommer att vinna allt år 2011.
Leo Beenhakker

Leo Beenhakker har tränat oräkneliga klubblag i sin 45 års karriär. Han har också varit en landslagstränare för Saudiarabien, Nederländerna och Polen. Av hans imponerande rekord, säger tränaren att Real Madrid var det bästa som hände honom i hans karriär.

"Jag är Real Madrids nummer ett fan i Nederländerna. Jag jobbade här i fyra år och jag kan säga att de var bäst i de 45 år som jag var i denna galna fotbollsvärlden. Real Madrid är världens största klubb och jag är säker på att det (laget) kommer att lyckas igen med Mourinho. Man behöver tid för att omvandla och skapa ett lag. Jag är säker på att de kommande åren kommer att vara väldigt framgångsrika" sa den förra Real Madrid tränaren.

"Kaká är lagets nyckelspelare. Han är väldigt viktig och jag hoppas att han återhämtar sig fullt för att kunna hjälpa Real Madrid."

"Jag tror att lagets position i Europa har förändrats denna säsong. Mourinho är ett fan av en bra och fin fotboll, men han är också medveten om matchens mål. Han vet hur han ska mixa saker och uppnå balans mellan att förtjäna ett bra resultat och spela en fin match."

"Jag önskar att Real Madrid vinner allt detta år eftersom de förtjänat det. De har "nummer 1 tränaren" och kvalitet spelare. Låt oss gå för det!" avslutade holländaren.

Skriv en kommentar