Los Blancos Legenden Luis Figo: "Det var lätt att lämna Barcelona för Real Madrid"


Real Madrid legendariska spelare, Luis Figo, säger att det var väldigt lätt för honom att lämna Barcelona för Real Madrid. Dessutom passade han också på att prata om Ronaldo fantastiska form.
Luis Figo

Real Madrid
legenden Luis Figo har pratat om hur det var att lämna Barcelona för Real Madrid, och portugisen sa att det var lätt att lämna katalanerna för Santiago Bernabeu klubben.

Figo har nu gjort Barca supportrarna arga på honom efter att han avslöjade för den spanska median om att det var super enkelt för honom att lämna Camp Nou för den spanska huvudstadsklubben.

"Det var lätt att byta från Barcelona till Real Madrid. Jag blev erbjuden ett bättre kontrakt" sa Figo. "Cheferna erbjöd mig ett erbjudande, och från början trodde jag inte på dem."

Sedan pratade han om hur det kändes att spela mot Barcelona med sin klubb, Real Madrid. "Trycket var väldigt stort när jag spelade mot samma fans som stödde mig tidigare."

Till slut pratade Figo om hur chockad han är över Cristiano Ronaldos otroliga form denna säsong. Dessutom tror Figo att på grund av Barcelonas otroliga form, har man glömt hur fantastiskt CR7 har spelat i år.

"Barcelonas härliga spel för dig att glömma allt annat. Cristiano Ronaldo gör rekord hela tiden för Real Madrid. Människor ser inte hur bra det går för honom i Madrid för att det är en stor klubb."

"Vi får se vad som händer i La Liga. Om Barcelonas nivå sjunker, kommer Real Madrid att vinna."

Skriv en kommentar