Spelarbetyg Real Madrid - Villarreal

Någon mer som tyckte att matchen mot Villarreal var lite "konstig"? Först låg Real Madrid under med 0-1, sedan vänder Los Blancos till 4-2. Amazing!
Real Madrid - Villarreal

0 = Ickegodkänd , 1 - 5 = Godkänd , 6 - 8 = Väl godkänd , 9 - 10 = Mycket väl godkänd.
Innan jag börjar ge spelarna betyg och omdömen vill jag säga att detta är endast mina åsikter. Alla tycker olika.

SPELARBETYG

STARTSPELARNA:
Iker Casillas: Släppte in två mål.. men var det hans eller backarnas fel? Enligt mig var det backarnas fel. Den spanska målvakten lyckades i alla fall rädda andra bollar som kunde ha blivit mål. Betyg: 6.

Sergio Ramos: Trots att han gjorde vissa misstag, så var han effektiv både defensivt och lite offensivt. Han hade bra passningsspel, d.v.s. att han inte passade bollen till någon spelare så att den går utanför planen eller till en av motståndarnas spelare (om inte jag missade det). Betyg: 7.

Raul Albiol:
Täckte inte så bra som han borde ha gjort. Hans misstag under första halvleken då han lämnade en stor yta öppen, ledde till att motståndarna gjorde mål. Hade han fortsatt så kan man ju börja gissa på hur många mål Real Madrid skulle ha släppt in. Dock försvarade han bättre under andra halvlek (innan han byttes ut). Betyg: 5.

Ricardo Carvalho: Enligt mig var han den bästa backen igår då han helt själv förhindrade en av motståndarnas spelare att göra mål. Han spelade effektivt och var stark defensiv. Betyg: 8.

Marcelo: Det var otroligt spännande att se hur mycket han kämpade igår. Han slutade aldrig att springa efter bollen och enligt mig var han den bästa spelaren på planen under den första halvleken. Dock hade han det nog inte så lätt i försvaret. Betyg: 8.

Xabi Alonso: Tack vare hans frispark gjorde Ronaldo ett fantastiskt mål, vilket gav oss ett större hopp om en vinst. Dock var han liiite klantig, och jag tror inte att det var Xabis match idag.. i alla fall var den långt ifrån hans bästa. Betyg: 6.

Lassana Diarra: Vissa tycker att Lass gjorde en dålig insats igår, men jag tycker inte att han spelade så dåligt som vissa påstår. Självklart var det inte hans bästa match han heller, men han och Ramos hade ett väldigt bra samarbete. Dock tror jag att han kunde ha gjort lite bättre ifrån sig på mittfältet. Betyg: 4.

Mesut Özil: Enligt mig spelade han inte så som han brukade göra. Kanske var det för att han blev jämt "avbruten" av motståndarna. Men han gjorde fina passningar och en fantastisk assist till Ronaldo som gjorde mål. Han var en av Reals bästa spelare i början av matchen. Betyg: 6,5.

Angel di Maria: Han var hela tiden nära på att göra otroligt fina assist mål, men blev alltid avbruten att "styla". Di Maria är en spelare som har en speciell spelstil och jag tycker inte att vi fick se så mycket utav hans fina passningar igår. Däremot sprang han väldigt fort med bollen, och var ett hot för Villarreal. Betyg: 6,5.

Cristiano Ronaldo:
Hans tre hattricks säger allt, och vi ska självklart inte glömma hans assist heller. Räddade Real Madrid från att hamna under och ligga fem poäng under rivalerna Barcelona. Vad mer kan man begära av honom? Otroligt snabb, vilket är en fördel för portugisen. Var han bäst på plan? Ja. Betyg: 10.

Karim Benzema: Helt okej. Hade chansen att göra mål två gånger, om inte mer. Han fick aldrig chansen att lysa, och kanske berodde det på att han inte fick bollen så ofta? Han var inte dålig alls. Ibland gick han också till mittfältet för att både försvara och ta bollen ifrån spelarna. En bra insats från Benz, dock tycker jag att han ska tänka på vart han står lite mer, så att det inte blir offside varje gång han är på väg att skjuta in bollen i nätet. Betyg: 6.

INBYTTA SPELARE
Kaká: Vilket inhopp av Kaká! Denna brasilianska playmakern fick igång spelet. Både hans inlägg/assist och mål var otroliga och hans samarbete med spelarna (särskilt med Ronaldo) är roligt att se. Hans mål var ju självklart det bästa man såg av honom, men hans spelstil är något som man också gillar. Kaká är nog inte i full form ännu, men han är ju på väg. Och matchen igår var väl ett bevis på detta? Att göra mål mot ett svårt lag som Villarreal efter att ha fått 20 minuters speltid, är något som man inte ser ofta. Betyg: 8.

Sami Khedira: Bra spelat av Khedira. Han fick ordning på Real Madrid efter att laget hade det svårt under första halvlek. Det finns inte så mycket mer att kommentera. Betyg: 6,5.

Fernando Gago: Spelade för få mintuer för att bedömas.

Kommentarer

CristianoRonaldoSeven.Blogg.Se

2011-01-10 - 19:00:14
Håller med dig i det mesta.

Dock tycker jag att Di Maria, Özil och Alonso skulle behövt en kompass och en karta för att kunna spela rätt. They were lost in the game.

RM89

2011-01-10 - 19:37:42
Betyg:



Casillas = 6



Ramos = 6



Albiol = 2



Carvalho = 5



Marcelo = 7



Alonso = 5



Lass = 3



Di Maria = 7



Özil = 8



Cristiano = 10



Benzema = 4



Avbytare:



Khedira = 6



Kaká = 7



Gago = Spelade för kort tid



José Mourinho = 7



Domaren = 5

Anonym

2011-01-10 - 20:07:40
haha, jag älskade det där du sa " innan jag bedömmer,så vill jag bara säga att det är min åsikt" det bästa!

för alla som kmtrar på reals sida snackar alltid skit om andras åsikter,!!



KAKA, VAR DEN BÄSTA AV ALLA!!Z<3333333

Mr.Fred

2011-01-10 - 20:08:43
Mourinho ska lätt ha 10 poäng. Han visa varför han är kung igår. Helt iskall är han =)

Mr.Fred

2011-01-10 - 20:09:14
Mourinho ska lätt ha 10 poäng. Han visa varför han är kung igår. Helt iskall är han =)

hala madrid

2011-01-10 - 20:43:00
bra betyg RM89!

båda målen var ju albiols fel, han borde inte få godkänt! fattar inte varför mourinho väljer han före garay?! hoppas att arsenal köper honom, för han platsar inte ens på bänken faktiskt!

ronaldo= kung!!! :)

CR7

2011-01-10 - 20:46:27
Bra betyg! :)

Higuain2000000

2011-01-10 - 21:44:12
Bra betyg!

johanna

2011-01-10 - 23:11:37
bra betyg överlag men enligt mig förtjänar inte benzema en sexa i betyg. jag tycker att han allt för ofta blir av med bollen och gör allt för stora misstag, speciellt i första halvlek men även en del i andra. men som du sa, alla tycker vi olika :)

Anonym

2011-01-17 - 18:21:25
Håller absolut med om att ronaldo förtjänar en 10! Riktigt grym är han!

Besök gärna också min blogg, handlar mycket om Real Madrid, Cristiano Ronaldo osv..

Skriv en kommentar