Ricardo Kaká: "Cristiano Ronaldo är världens bästa spelare eftersom han är komplett"


Kaká har medgett att han vill göra mål framför Santiago Bernabeu publiken denna vecka mot Mallorca. Dessutom passade han även på att säga att Cristiano Ronaldo är världens bästa spelare.
Kaká & Cristiano Ronaldo

Real Madrid
s brasilianska stjärna Kaká har uttryckt sin önskan att göra mål framför Santiago Bernabeu publiken mot Mallorca på söndag. Playmakern som fortfarande återhämtar sig från sin knäoperation, kommer att försöka vara mer aktiv under matchen för att uppnå sitt mål.

Senaste gången brassen gjorde mål för Real Madrid var bara för några dagar sedan mot Villarreal i La Liga. Dock har den förra Ballon d'Or vinnaren sagt att han vill återvända till sin bästa form och vinna en kraftfull vinst mot Mallorca.

"Förhoppningsvis gör jag mål igen på Bernabeu. Jag kommer att försöka delta aktivt i lagets prestanda, antingen med mål eller assist. Jag kan lova att jag kommer att göra mitt yttersta för att hjälpa laget."

"När vi gör mål tidigt spelar laget mycket bättre. Vi blir lugnare och matchen blir alltid mycket lättare. De tre poängen är avgörande i denna match, eftersom hemma måste vi alltid vinna - detta är fundamentalt.

Kaká sa också att han inte har någon tvekan om vilken spelare som är för närvarande världens bästa. "Cristiano Ronaldo är bäst, eftersom han är en komplett spelare. Jag tränar varje dag med honom, jag känner till hans kvalitéer och han är bäst i ligan."

Kommentarer

Hala Madrid

2011-01-21 - 19:51:36
Japp, och det är inte messi, han håller på att bli komplett.. Men när han gör mål på frisparkar över 35m och neråt (m) och nickar in mål efter mål som han gjorde i united, då kan han kalla sig själv komplett.. Det är bara ronaldo o drogba som är kompletta anfallare, tycker jag..

omran

2011-01-21 - 22:37:04
c.ronaldo är bäst i världen tycker jag också men kaka är också en av de 10 bästa fotbollsspelare i världen <3333333333333333333333333

Anonym

2011-01-21 - 22:54:31
10 ? han är top 3

Ronaldo<3

2011-01-21 - 23:10:44
jag skulle vilja att han var top 3 eller 10 men det kan ingen bevisa, eftersom att han har vart skadad

Ronaldo<3

2011-01-21 - 23:11:58
Asså jag menar kaka

CristianoRonaldoSeven.Blogg.Se

2011-01-22 - 00:23:18
riktigt gött att höra!

Mr.Fred

2011-01-22 - 01:13:38
Håller med "Ronaldo<3"

Skriv en kommentar